Trwa ładowanie...
Mazda
25-03-2009 13:50

Efektywność reklamy najlepsza u Mazdy

Efektywność reklamy najlepsza u Mazdy
dx6ja5q
dx6ja5q

Mazda awansowała na pozycję lidera niemieckiego rynku nowych aut pod względem efektywności reklamy spośród wszystkich graczy w branży. Chociaż wywodząca się z Japonii marka musiała w ubiegłym roku obniżyć swój budżet reklamowy o około 15 mln EUR, to jednak nastąpił wzrost liczby osób, którym zapadł w pamięci przekaz reklamowy tego właśnie koncernu.

Jak obliczył monitorujący ten rynek instytut Brand Control, wywodząca się w Japonii marka ma najlepszy współczynnik wielkości wydatków ponoszonych na cele reklamowe w stosunku do wielkości grupy docelowej, do której dotarł przekaz reklamowy. W ubiegłym roku Mazda przeznaczyła na reklamę swoich produktów kwotę około 46,6 mln EUR, co przełożyło się na dotarcie do grupy 50% niemieckich klientów (a więc 0,93 mln EUR na każdy punkt procentowy).

Dla porównania, wydatki reklamowe BMW wyniosły łącznie 81,65 mln EUR, dzięki czemu firma dotarła ze swoim przekazem do grupy 71% niemieckich klientów (1,15 mln EUR na każdy punkt procentowy).

dx6ja5q

Wyniki innych niemieckich marek to:

- Audi: 119 mln EUR, 71% grupy docelowej (1,7 mln EUR na każdy punkt procentowy)

- Mercedes-Benz: 128 mln EUR, 77% grupy docelowej (1,7 mln EUR na każdy punkt procentowy)

- Volkswagen: 215,5 mln EUR, 78% grupy docelowej (2,8 mln EUR na każdy punkt procentowy)

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj