Mazda awansowała na pozycję lidera niemieckiego rynku nowych aut pod względem efektywności reklamy spośród wszystkich graczy w branży. Chociaż wywodząca się z Japonii marka musiała w ubiegłym roku obniżyć swój budżet reklamowy o około 15 mln EUR, to jednak nastąpił wzrost liczby osób, którym zapadł w pamięci przekaz reklamowy tego właśnie koncernu.
Jak obliczył monitorujący ten rynek instytut Brand Control, wywodząca się w Japonii marka ma najlepszy współczynnik wielkości wydatków ponoszonych na cele reklamowe w stosunku do wielkości grupy docelowej, do której dotarł przekaz reklamowy. W ubiegłym roku Mazda przeznaczyła na reklamę swoich produktów kwotę około 46,6 mln EUR, co przełożyło się na dotarcie do grupy 50% niemieckich klientów (a więc 0,93 mln EUR na każdy punkt procentowy).
Dla porównania, wydatki reklamowe BMW wyniosły łącznie 81,65 mln EUR, dzięki czemu firma dotarła ze swoim przekazem do grupy 71% niemieckich klientów (1,15 mln EUR na każdy punkt procentowy).
Wyniki innych niemieckich marek to:
- Audi: 119 mln EUR, 71% grupy docelowej (1,7 mln EUR na każdy punkt procentowy)
- Mercedes-Benz: 128 mln EUR, 77% grupy docelowej (1,7 mln EUR na każdy punkt procentowy)
- Volkswagen: 215,5 mln EUR, 78% grupy docelowej (2,8 mln EUR na każdy punkt procentowy)
Źródło: Samar, Automobilwoche (Pia Krix)