W 2014 r. na całym świecie Audi dostarczyło 1,74 mln aut, co jest wynikiem o 10,5 proc. lepszym niż rok temu. W Polsce sprzedaż poprawiła się z kolei o 26 proc.
- W ubiegłym roku we wszystkich regionach świata zwiększył się popyt na nasze auta, zyskaliśmy też nowe udziały w rynkach. W Chinach powiększyliśmy przewagę w segmencie premium, a w Europie wypracowaliśmy poziom sprzed kryzysu. Na rynku amerykańskim sprzedaż Audi rośnie prawie trzy razy szybciej niż całkowity tamtejszy zbyt samochodów - powiedział szef sprzedaży marki, Luca de Meo.
W całej Europie dostarczono klientom 762 900 aut (o 4,2 proc. więcej niż w 2013 r.). Wzrosty zanotowano w Wielkiej Brytanii (o 11,8 proc. do 158 829 sztuk), Hiszpanii (o 9,4 proc. do 38 277 sztuk), Niemczech (o 9,4 proc. do 225 582 sztuk), Włoszech (o 4,3 proc. do 49 022 sztuk) i w Polsce (o 25,85 proc. do 7 015 sztuk). Podobne jak poprzednio wyniki miały miejsce we Francji )wzrost o 0,4 proc. do 57 214 sztuk), natomiast spadek miał miejsce w Rosji (o 5,9 proc. do 34 014 sztuk). Europejscy klienci szczególnie upatrzyli sobie modele A3, A3 Limousine oraz A6.
W Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła o 15,2 proc. do 182 011 egzemplarzy, zaś najchętniej wybieranym modelem był SUV Q5. Do dobrych wyników w Amerykach przyczyniły się też Kanada (wzrost o 19,5 proc.), Meksyk (10,5 proc.) i Brazylia (89,9 proc.). Co ciekawe, w tym ostatnim kraju popyt rósł szybciej niż zakładano i pod koniec roku w salonach zabrakło samochodów. Poprawa miała miejsce też w Azji. Chińczycy kupili o 17,7 proc. samochodów Audi więcej (578 932 sztuki), Japończycy o 9,1 proc. więcej (31 356) a Koreańczycy o 38 proc. więcej (22 467).
Motorem wzrostu na całym świecie były SUV-y, których sprzedano 507 500 egzemplarzy (wzrost o 15,8 proc.).
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl