Ducati Streetfighter V2 zaprezentowane. To nie koniec nowości
Ducati rozwija rodzinę ulicznych wojowników. Firma pochwaliła się dwoma modelami: Streetfighterem V2 oraz Streetfightrem V4 SP, który to będzie wyprodukowany w limitowanej serii.
Jeśli marzy ci się Panigale V2 z mniejszą liczbą owiewek, Włosi wychodzą naprzeciw twoim oczekiwaniom. Właśnie na bazie Panigale powstał Streetfighter V2, a różnic jest oczywiście znacznie więcej. Kierownica jest szersza i ma wyższą pozycję, siedzisko ma nowe wypełnienie, zmieniło się też położenie podnóżków.
Cały czas jednak konstrukcja opiera się na jednostce Superquadro, która dalej jest elementem nośnym. Ma 955 cm3 i generuje 153 KM i 101,4 Nm. Zmieniono za to przełożenie końcowe (15/45 względem 15/43), co ma dać lepszą reakcję motocykla na polecenia wydawane manetką.
Dłuższy jest też wahacz, dokładnie o 16 mm względem Panigale V2, co ma zapewnić większą stabilność motocykla. Dodano też 43 mm przedni widelec Showa BPF i amortyzator Sachs z regulacją. Co ciekawe, klocki hamulcowe mają mniej agresywny charakter, choć cały układ hamulcowy został zaadaptowany z Panigale V2 (czyli ma np. tarcze 320 mm).
Nie mogło oczywiście zabraknąć zaawansowanej elektroniki. 6-osiowa platforma ma układ wspomagania jazdy na jednym kole czy układ sterowania siły hamowania silnikiem.
To nie koniec nowości od Ducati, w ofercie bowiem pojawi się też Streetfighter V4 SP (Sport Production). Waży 196 kg i ma karbonowe felgi (lżejsze o 1,4 kg). Napędzany jest przez jednostkę Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm3 i mocy 208 KM. To maszyna skrojona na track-daye, a produkcja ruszy w styczniu 2022 roku.