Trwa ładowanie...

Drapieżny mikrus – Toyota Yaris SR

Drapieżny mikrus – Toyota Yaris SR
d28szw9
d28szw9

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12089/52482-a-toy-550.jpeg',550,330) ) |
| --- | Kto miał do tej pory Toyotę Yaris za miejskie auto bez charakteru może zostać wyprowadzony z błędu na najbliższym skrzyżowaniu. Japończycy przygotowali bowiem drapieżną wersję z silnikiem 1,8 litra!

W niewielkiej komorze silnikowej upchnięto jednostkę z 16 zaworami i zmiennymi fazami rozrządu Dual VVT-i. Te ostatnie dbają, by krzywa momentu obrotowego przebiegała korzystnie już od obrotów biegu jałowego i sięgała 173 Nm przy 4400 obr./min. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12089/52482-c-toy-550.jpeg',550,330) ) |
| --- | Do sprawnej jazdy i wyprzedzania na trasie nie będzie więc konieczne częste sięganie do lewarka zmiany biegów. Kto jednak postanowi pogonić małą Toyotę i na każdym z biegów dokręci wskazówkę obrotomierza do czerwonego pola, będzie mógł delektować się mocą 131 KM, która pozwoli rozpędzić się do 100 km/h w 9,2 sekundy.

d28szw9

Rajem sportowych samochodów są jednak zakręty. Toyota czuje się na nich pewnie dzięki obniżonemu i utwardzonemu zawieszeniu oraz zmienionym nastawom układu kierowniczego. Niemały wpływ na poprawę stabilności mają także 17-calowe felgi i niskoprofilowe opony.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12089/52482toy-550.jpeg',550,331) ) |
| --- | Niezależnie od tego, czy nabywca wybierze 3-, czy też 5-drzwiowy wariant karoserii, we wnętrzu powitają go sportowe fotele, skórzana kierownica oraz chromowane dodatki. Sportowe aspiracje pojazdu zdradzają też poszerzone progi, dachowy spojler oraz masywna rura wydechowa w tylnym zderzaku. Przedni – poza bardziej agresywnymi kształtami – otrzymał halogeny.

d28szw9

W wyposażeniu znajdzie się też automatyczna klimatyzacja i system audio z sześcioma głośnikami.

Toyota położyła duży nacisk na bezpieczeństwo. Poza pięcioma gwiazdkami w testach NCAP Yaris SR zaoferuje ABS z EBD, asystenta hamowania oraz kontrolę trakcji i stabilności.

Jedynie cena może wywołać lekki grymas na twarzy klienta – Toyota z pewnością zażyczy sobie za topowego Yarisa ponad 60 tysięcy złotych. Osiągi od zawsze były kosztowne...

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj