Dla wybranych - Chevrolet Corvette Victory Edition

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11862/vette1.jpeg',550,359) ) |
| --- | Producenci samochodów niemal od zawsze kuszą limitowanymi seriami pojazdów. Powody przygotowania specjalnej wersji bywają różne – schyłek produkcji, ważna rocznica oraz oczywiście sukces w sporcie motorowym. Chevrolet świętował kolejne dziesięciolecia wytwarzania Corvetty, więc teraz przyszła kolej, by uczcić spektakularne sukcesy w wyścigach długodystansowych...

Legenda amerykańskich szos zadebiutowała w 24-godzinnym maratonie Le Mans w 1999 roku by pokonać brylującego wówczas Vipera GTS-R. Realizacja ambitnego planu przerosła najśmielsze oczekiwania – do dnia dzisiejszego Corvette zdołała uporać się z konkurentami ponad 50 razy! W wyścigach Le Mans odbywających się w latach 2001-2006 Chevrolet tryumfował w swojej klasie aż pięciokrotnie.

Ścisłe związki limitowanej Corvetty ze sportem motorowym będzie podkreślała karoseria dostępna jedynie w kolorach wyścigowego zespołu Chevroleta – czarnym oraz żółtym. Dziełem przypadku nie jest też szara barwa alufelg, na które trafiają opony 245/40R18 (przód) oraz 285/35R19 (tył). Kolejnym wyróżnikiem Victory Edition będzie tylny spojler.

Do napędu samochodu posłuży 6-litrowy silnik V8 o mocy 404 KM. Moment obrotowy na poziomie 546 Nm oznacza, że Corvette będzie przyśpieszała niemal tak samo dobrze na każdym z sześciu biegów. Przełożenia mogą być zmieniane manualnie, lub przez opcjonalny automat, który obsługuje się dźwigniami umieszczonymi za kierownicą. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11862/vette.jpeg',550,412) ) |
| --- | Jeżeli kierowca postanowi kręcić silnik aż do czerwonego pola na obrotomierzu, rozpędzanie od 0 do 100 km/h potrwa zaledwie 4,8 sekundy. Sprint zakończy się przy niebagatelnych 290 km/h. Fanów ostrej jazdy po krętych drogach z pewnością ucieszy wyświetlacz HUD, który będzie informował nie tylko o prędkości i obrotach silnika, ale także o przeciążeniach oddziałujących na pędzący bolid!

Corvette nie jest jednak purystycznym bolidem, w którym osiągi zostały postawione na piedestale. Samochód ma zapewnić sportowe emocje, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu podróżowania. Kabina limitowanej wersji zostanie wyłożona karbonem, na siedzenia trafi dwukolorowa skóra, a na ich oparciach zostanie wyhaftowane logo Corvette. O właściwe nagłośnienie zadba wysokiej klasy radioodtwarzacz z siedmioma głośnikami sygnowanymi przez renomowaną firmę Bose. W wyposażeniu standardowym znajdzie się także nawigacja satelitarna, do obsługi której posłuży dotykowy panel. Nie zabraknie też podgrzewanych i elektrycznie regulowanych siedzeń. Funkcja zapamiętywania ustawień ułatwi eksploatację Corvette przez dwóch kierowców. Model Victory Edition - jak przystało na specjalną wersję – będzie wyposażana w specjalną tabliczkę z numerem danego egzemplarza.

Sprzedaż limitowanych samochodów ruszy w Europie już na początku marca. Zainteresowani będą musieli przygotować niecałe 80 000 dolarów i nie odkładać wizyty w salonie na późniejszy termin, ponieważ z taśm fabrycznych zjedzie zaledwie 250 egzemplarzy specjalnej Corvetty. Do zakupu będzie zachęcać nie tylko elitarność samochodu – każdy klient otrzyma zaproszenie na jednodniowe szkolenie na torze wyścigowym.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę