Diesle Volkswagena po akcji serwisowej będą palić więcej?

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/DPA/Volkswagen

Afera Volkswagena związana z oszukiwaniem podczas testów emisji spalin nie zakończy się szybko. Już od dawna było wiadomo, że niemiecki koncern będzie miał problemy z naprawą trefnych silników. „Automotive News Europe” informuje, że rozwiązanie zmniejszające emisję spali powoduje zwiększone zużycie paliwa.

Wielu ekspertów od samego początku zaznaczało, że wprowadzenie zmian w problematycznych dieslach nie będzie łatwe. Zaznaczali oni, że ograniczenie emisji spalin może spowodować większe zużycie paliwa, a to nie spodoba się klientom, którzy mogą nawet żądać rekompensaty za „produkt niezgodny z umową”. W końcu faktyczna emisja CO2 i tlenków azotu obchodzi niewielu kierowców, ale spalanie i ponoszone z tym koszty już interesują każdego właściciela.

W styczniu zaczęła się europejska akcja przywoławcza dla Volkswagena Amaroka z 2-litrowym TDI. Drugim krokiem miało być wezwanie do serwisów 160 000 Passatów, jednak akcja ta została wstrzymana. Według mediów spowodowane jest to faktem, że sposób naprawy spowodował zwiększenie zużycia paliwa i teraz niemiecki koncern szuka innego rozwiązania. Volkswagen twierdzi, że to tylko medialne „spekulacje”, ale nie ujawnia żadnych szczegółów.

– Musimy zagwarantować, aby emitowany hałas i CO2 były takie same, jak obiecywano przed naprawą – powiedział rzecznik Volkswagena w rozmowie z „Automotive News Europe”.

Zmiany, które mają rozwiązać problem oszukujących silników, muszą zostać zatwierdzone przez państwowe organy w Niemczech. Volkswagen miał przedstawić rozwiązanie jeszcze przed Wielkanocą, ale już wiadomo, że opóźnienie wyniesie minimum trzy tygodnie.

Samochodami, które w najbliższym czasie mają zostać objęte akcją serwisową są (obok Passatów) Audi A4 i A5 oraz Skody Superb – wszystkie z silnikami 2,0 TDI. To jednak dopiero początek. Tylko w Niemczech zmiany trzeba przeprowadzić w około 2,5 mln samochodów, a w całej Europie liczba ta sięga 8,5 mln pojazdów.

sj, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła