DEKRA 2016: najbardziej awaryjne kilkuletnie samochody
Modele segmentu A i B
Niemiecka organizacja zajmująca się przeglądami samochodów, DEKRA, opublikowała swój ranking dotyczący częstotliwości występowania usterek w modelach samochodów wszystkich segmentów
Niemiecka organizacja zajmująca się przeglądami samochodów, DEKRA, opublikowała swój ranking dotyczący częstotliwości występowania usterek w modelach samochodów wszystkich segmentów. Na kolejnych slajdach prezentujemy te, które - zdaniem naszych zachodnich sąsiadów - swoim właścicielom sprawiają najwięcej problemów. W galerii skupiamy się na modelach wypadających najgorzej po pokonaniu od 50 do 100 tys. km. To przedział szczególnie interesujący dla tych, którzy myślą o zakupie pojazdu z drugiej ręki. Spośród wielu parametrów opisywanych przez DEKR-ę jako punkt odniesienia przyjmiemy procent egzemplarzy z poważnymi usterkami. Jak wiadomo w przypadku kilkuletniego auta nie należy się spodziewać całkowitej bezawaryjności, a największym strapieniem nabywcy używanego pojazdu są nieprzewidziane, poważne wydatki, wiążące się z naprawą ważnych elementów.
W grupie małych samochodów najgorzej wypadła Lancia Ypsilon. Jak wynika z raportu DEKR-y, słabymi stronami tego modelu są silnik oraz układy elektryczny i elektroniczny. Oto lista modeli, u których wykryto najwięcej poważnych niedomagań:
Lancia Ypsilon - 26,6 proc.
Chevrolet Aveo / Kalos - 25,9 proc.
Skoda Fabia (I gen.) - 25,4 proc.
Citroen C2 / Volkswagen Polo (IV gen.) - 25,2 Proc.
Volkswagen Fox - 25,1 proc.
Citroen C3 (I generacji) / Hyundai Atos / Kia Picanto (I gen.) - 24,7 proc.
Fiat Panda - 23,5 proc.
Nissan Micra (III gen.) - 22,8 proc.
Peugeot 207 - 21,1 proc.
Fiat Grande Punto - 20,5 proc.
Wśród małych samochodów najlepiej wypadło Audi A1. Tylko w przypadku 5,4 proc. egzemplarzy tego modelu stwierdzono poważne usterki. Średnia dla grupy wyniosła 18,3 proc.