Trwa ładowanie...

Dacia Duster 2017 – nowe oblicze i wciąż ten sam charakter

Najpopularniejszy SUV w Polsce pokazuje nowe oblicze. Zmieniono w nim wszystko poza jednym – charakterem. Teraz będzie nowocześniejszy, ale tak samo terenowy i przystępny cenowo jak wcześniej.

Share
Dacia Duster 2017 – nowe oblicze i wciąż ten sam charakterŹródło: Materiały prasowe, fot: Dacia
d22g8o3

Nowa stylistyka, nowe elementy wyposażenia, całkowicie przeprojektowane wnętrze – to nowości – ale po staremu zostaje twardy charakter i ponadprzeciętna zdolność do pokonywania bezdroży w segmencie SUV. Najbardziej interesujące jest teraz wnętrze, którego w przeciwieństwie do nadwozia, przed salonem samochodowym we Frankfurcie nie mieliśmy okazji widzieć.

Nowa Dacia Duster Materiały prasowe
Nowa Dacia Duster Źródło: Materiały prasowe, fot: Dacia

Jest bardziej przestronne, m.in. przez przesunięcie o 100 mm przedniej szyby do przodu. Zapewnia wyższy komfort podróżowania – dużo uwagi poświęcono wyciszeniu. Bagażnik, którego pojemność się nie zwiększyła – 445 l w wersji 4x2 i 376 l w wersji 4x4 – jest lepiej zagospodarowany. Wprowadzono też kilka dodatkowych schowków, których łączną objętość zwiększono z 5,8 l do 28,6 l. Lepiej dobrano materiały. Nowe fotele z podłokietnikiem zapewniają wygodniejsze podparcie pleców i ud dzięki 20 mm dłuższym siedziskom. Kierownica ma teraz regulację osiową.

d22g8o3

Klienci oczekujący samochodu nowoczesnego dostaną system Multiview Camera, system monitorowania martwego pola lusterek, kurtynowe poduszki powietrzne, automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika oraz automatycznie włączane światła mijania. Wbrew pozorom tych elementów wyposażenia nie oferowano wcześniej z uwagi na niską cenę. Nie było tego w żadnej Dacii. A co z wielkim atutem Dustera, czyli właściwościami terenowymi?

Nowa Dacia Duster Materiały prasowe
Nowa Dacia Duster Źródło: Materiały prasowe, fot: Dacia

Choć auto wydaje się większe niż wcześniej, to w rzeczywistości ma podobne rozmiary jak poprzednik. Zatem powinien być równie zwinny na bezdrożach. Nadwozie mierzy 4,3 m długości i 1,8 m szerokości. Prześwit to 210 mm, a kąty to odpowiednio – natarcia 30 stopni i zejścia 33 stopnie. W terenie pomoże system kontroli zjazdu i podjazdu oparty na działaniu układu hamulcowego. Duster może być wyposażony w system 4x4 Monitor, dostępny za pośrednictwem MediaNav Evolution, pokazujący kompas i określający w czasie rzeczywistym pochylenie samochodu.

Gama silników nowego Dustera pozostaje bez zmian i obejmuje jednostki benzynowe SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4), które współpracują z manualną skrzynią biegów. W ofercie silników wysokoprężnych znajduje się jednostka dCi 90 w wersji 4x2 oraz dCi 110 w wersjach 4x2 i 4x4. Mocniejszy diesel może być wyposażony opcjonalnie w dwusprzęgłowy automat EDC. Wciąż będzie wersja zasilana gazem LPG dla odmiany 4x2. Nie wątpimy, że tak jak obecnie, nowa Dacia Duster pozostanie hitem sprzedaży w kraju.

d22g8o3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d22g8o3
d22g8o3
Więcej tematów