Dacia Duster 2017 – nowe oblicze i wciąż ten sam charakter

Najpopularniejszy SUV w Polsce pokazuje nowe oblicze. Zmieniono w nim wszystko poza jednym – charakterem. Teraz będzie nowocześniejszy, ale tak samo terenowy i przystępny cenowo jak wcześniej.

Nowa Dacia Duster
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dacia
Marcin Łobodziński

Nowa stylistyka, nowe elementy wyposażenia, całkowicie przeprojektowane wnętrze – to nowości – ale po staremu zostaje twardy charakter i ponadprzeciętna zdolność do pokonywania bezdroży w segmencie SUV. Najbardziej interesujące jest teraz wnętrze, którego w przeciwieństwie do nadwozia, przed salonem samochodowym we Frankfurcie nie mieliśmy okazji widzieć.

Nowa Dacia Duster
© Materiały prasowe | Dacia

Jest bardziej przestronne, m.in. przez przesunięcie o 100 mm przedniej szyby do przodu. Zapewnia wyższy komfort podróżowania – dużo uwagi poświęcono wyciszeniu. Bagażnik, którego pojemność się nie zwiększyła – 445 l w wersji 4x2 i 376 l w wersji 4x4 – jest lepiej zagospodarowany. Wprowadzono też kilka dodatkowych schowków, których łączną objętość zwiększono z 5,8 l do 28,6 l. Lepiej dobrano materiały. Nowe fotele z podłokietnikiem zapewniają wygodniejsze podparcie pleców i ud dzięki 20 mm dłuższym siedziskom. Kierownica ma teraz regulację osiową.

Klienci oczekujący samochodu nowoczesnego dostaną system Multiview Camera, system monitorowania martwego pola lusterek, kurtynowe poduszki powietrzne, automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika oraz automatycznie włączane światła mijania. Wbrew pozorom tych elementów wyposażenia nie oferowano wcześniej z uwagi na niską cenę. Nie było tego w żadnej Dacii. A co z wielkim atutem Dustera, czyli właściwościami terenowymi?

Nowa Dacia Duster
© Materiały prasowe | Dacia

Choć auto wydaje się większe niż wcześniej, to w rzeczywistości ma podobne rozmiary jak poprzednik. Zatem powinien być równie zwinny na bezdrożach. Nadwozie mierzy 4,3 m długości i 1,8 m szerokości. Prześwit to 210 mm, a kąty to odpowiednio – natarcia 30 stopni i zejścia 33 stopnie. W terenie pomoże system kontroli zjazdu i podjazdu oparty na działaniu układu hamulcowego. Duster może być wyposażony w system 4x4 Monitor, dostępny za pośrednictwem MediaNav Evolution, pokazujący kompas i określający w czasie rzeczywistym pochylenie samochodu.

Gama silników nowego Dustera pozostaje bez zmian i obejmuje jednostki benzynowe SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4), które współpracują z manualną skrzynią biegów. W ofercie silników wysokoprężnych znajduje się jednostka dCi 90 w wersji 4x2 oraz dCi 110 w wersjach 4x2 i 4x4. Mocniejszy diesel może być wyposażony opcjonalnie w dwusprzęgłowy automat EDC. Wciąż będzie wersja zasilana gazem LPG dla odmiany 4x2. Nie wątpimy, że tak jak obecnie, nowa Dacia Duster pozostanie hitem sprzedaży w kraju.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025