| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8465/m3-bmw-02.jpeg',550,303) ) |
| --- | Ulrich Bruhnke, szef działu przygotowującego wyczynowe wersje samochodów BMW, które opatrywane są emblematem „M” zapewnił, że widzi szansę na pojawienie się samochodu SUV (sportowo-rekreacyjnego) o oznaczeniu M X3 lub M X5.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8465/m5-bmw-01.jpeg',550,354) ) |
| --- | Pierwsze BMW serii M pojawiło się w 1978 roku, kiedy powstało M1 przygotowane we współpracy z Lamborghini i studiem Italdesign Giugiaro. Pomysł chwycił, bo w ciągu minionych 27 lat sprzedano blisko 230 tys takich wersji BMW. Ponad 70% tej liczby przypadło zaś na model M3. Obecnie produkuje się M3, M5 i M6. Producent nie rozważa nawet rozszerzenia gamy modeli o serię 1, za to przymierza się do wzięcia na warsztat serii aut SUV. Powód w obu przypadkach jest taki sam. Ponad połowa wszystkich BMW M sprzedawana jest w USA, zaś seria 1 wcale nie jest oferowana na tamtym rynku. Odwrotnie jest w przypadku X3 i X5, które powstały właściwie z myślą o rynku północnoamerykańskim – największym na świecie pod względem popytu na auta o napędzie 4x4.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8242/m6-bmw-01.jpg',600,330) ) |
| --- | Ulrich Bruhnke, szef działu „M” w BMW, wcześniej dowodził należącym do Mercedes-Benz AMG. Jego zdaniem, zarówno popyt na rynku, jak i możliwości techniczne jego, zatrudniającego pół tysiąca osób działu uzasadniają podjęcia projektu M serii X, lub roadstera Z4. Decyzje nie zostały jeszcze podjęte, ale doskonałe wyniki finansowe BMW zwiększają prawdopodobieństwo, że na rynku pojawi się nowy model BMW M. Jeśli miałby to być M X5, to dysponowałby najpewniej mocą co najmniej siedmiuset koni mechanicznych, bo tyle miał studyjny BMW X5 V-12, zaprezentowany w Genewie już pięć lat temu.