Premiera nowego Civica już lada chwila we Frankfurcie, więc to dobry moment na ostateczne pożegnanie modelu obecnej generacji. Z tej okazji tuner Mugen przygotował limitowaną wersję Type R 2.2.
W 2010 roku firma Mugen we współpracy z Hondą zbudowała kilka egzemplarzy modelu Civic Type R Mugen wyposażonych w zmodyfikowaną jednostkę benzynową 2.0 K20 o mocy 240 KM. Z 20 wyprodukowanych samochodów sprzedało się 16, więc producent postanowił zachęcić klientów do zakupu pozostałych czterech sztuk wprowadzając w nich kolejne modyfikacje.
Przede wszystkim zwiększono pojemność skokową jednostki napędowej do 2,2 litra, co zaowocowało wzrostem mocy i momentu obrotowego do odpowiednio 260 KM i 240 Nm. Mugen opracował także specjalne, usztywnione zawieszenie, zastosował wzmocniony układ hamulcowy oraz nowy "bodykit".
- Surowe normy emisji spalin wymuszają stosowanie nowych konstrukcji, które są bardziej wydajnych ekologicznie - mówi Hiro Toyoda, prezes Mugen Euro. - Możemy więc już nigdy nie zobaczyć silników typu K20 w samochodach produkowanych seryjnie, dlatego to nasza ostatnia szansa na umieszczenie jednostki 2.2 w kultowej Hondzie Civic Type R.
Honda informuje jednocześnie, że klienci, którzy kupili modele Civic Type R Mugen z silnikiem 2-litrowym mogą liczyć na odpłatną modernizację do wersji 2.2.