Citroen C5 2,0 16V kombi
Przestrzeń i komfort w dobrej cenie
Alternatywą dla Volkswagena Passata B5 jest oferowany od 2001 roku Citroen C5, występujący w dwóch wersjach nadwoziowych
Alternatywą dla Volkswagena Passata B5 jest oferowany od 2001 roku Citroen C5, występujący w dwóch wersjach nadwoziowych. Elegancki liftback o lekkiej linii nadwozia wybierany był przez kierowców szukających przede wszystkim elegancji i komfortu, zaś funkcjonalne kombi z powodzeniem realizowało się w roli auta rodzinnego.
Francuzi zaserwowali klienteli nawiązującą do karoserii, obłą deskę rozdzielczą wykonaną z tworzyw sztucznych o jakości typowej dla segmentu D sprzed dekady. Do liftingu z 2004 roku producent wyraźnie poprawił dbałość wykończenia i materiały tapicerskie, usunął także niepraktyczny uchwyt na kubek z lewej strony kierownicy. Analogowy zestaw pięciu zegarów jest prosty i czytelny, podobnie jak obsługa przyrządów zlokalizowanych na panelu centralnym, z radiem CD włącznie. Komfort jazdy we francuskim samochodzie jest kwestią oczywistą.
Pomimo ogromnej popularności silników wysokoprężnych, uchodzących za niezwykle ekonomiczne źródła siły napędowej, wielu kierowców rozsądnie wybiera wolnossące jednostki benzynowe. Brak skomplikowanego osprzętu, stosunkowo tanie części zamienne oraz szybkie nabieranie temperatury roboczej przemawia na ich korzyść. W ofercie Citroena C5 kompromisową jednostką jest dwulitrowa benzyna, generująca 136 KM i 190 Nm, seryjnie współpracująca z manualną pięciobiegową przekładnią. Wedle katalogu pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 11 sekundach, w praktyce dynamika okazuje się w zupełności wystarczająca, także z kompletem pasażerów. Zużycie paliwa w trasie oscyluje wokół 6,3-7 litrów, natomiast w mieście rośnie do około 10-11 jednostek.