Fiat zapowiedział, że do końca roku zamknie swoją fabrykę w Termini Imerese na Sycylii, w której do tej pory była produkowana Lancia Ypsilon. Włoski koncern chce sprzedać zakłady lokalnej firmie Dr Motor, która sprzedaje we Włoszech przerobione modele chińskiej marki Chery z własnym logo.
Nowy inwestor zapowiada, że wpompuje w sycylijską fabrykę 115 mln euro i do 2017 r. zapewni 1,3 tys. miejsc pracy, którzy będą produkować 60 tys. aut rocznie. Właśnie rozpoczęły się negocjacje ze strajkującymi związkami zawodowymi.
DR Motor chce wdrażać swój projekt stopniowo. W 2013 roku planuje produkcję 10 000 aut, która w kolejnym roku ma wzrosnąć do 25 000 aut, w 2015 do 38 300 aut, w 2016 do 52 000 aut, by w 2017 osiągnąć planowany pułap 60 000 aut. Stopniowo ma też zwiększać się zatrudnienie - w 2012 roku do 241 osób, w 2014 roku do 909 osób, a w 2017 wzrośnie do maksymalnej liczby 1 312 osób. Gama modelowa początkowo obejmować będzie cztery modele - DR1, DR2, DR3 i DR5. Poza DR3, każdy z wymienionych modeli jest już oficjalnie sprzedawany we Włoszech.
Niestety, w tym roku łączna sprzedaż Chery z logo DR na masce wyniosła zaledwie 2 500 aut, tj. o 25% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Do zwiększenia sprzedaży ma przyczynić się nowy model DR3, znany w Chinach pod nazwą Chery Fulwin 2. Co ciekawe, ten sam samochód, choć pod nazwą ZAZ Forza, jest już produkowany w Zaporożu na Ukrainie. Jego atutem jest atrakcyjna stylistyka, mocny silnik, dobre wyposażenie oraz stosunkowo wysoki poziom bezpieczeństwa. W chińskim teście zderzeniowym pojazd uzyskał 4 gwiazdki, a w punktacji całkowitej wynik 43,1 punktu, o zaledwie 0,1 mniej od Suzuki SX4.
Najważniejsze informacje i szczegóły dotyczące przyszłej inwestycji zostaną ujawnione na salonie motoryzacyjnym w Bolonii, który tradycyjnie już stanie się miejscem najciekawszych premier firmy DR Motor.
Źródło: Samar.pl
lop/