Chińczycy otworzyli w Gdyni fabrykę naczep samochodowych
Chińska spółka CIMC, jeden z wiodących producentów kontenerów na świecie, otworzyła w Gdyni fabrykę naczep do ciężarówek. Zakład zatrudniający ok. 40 osób ma produkować ok. 2 000 naczep rocznie. Zapowiadane są plany rozwoju fabryki.
O otwarciu fabryki w przemysłowo-portowej dzielnicy Gdyni-Chyloni poinformowano podczas konferencji prasowej w Sopocie. CIMC - China International Marine Containers jest jednym z wiodących na świecie producentów kontenerów, pojazdów specjalistycznych oraz naczep i przyczep. Dyrektor zarządzający CIMC Trailer Polska (spółka zależna Grupy CIMC), Steven Feng podał, że w gdyńskim oddziale montowane będą różnego rodzaju przyczepy i naczepy transportowe. Podzespoły do montażu będą importowane z Chin i Europy. Naczepy z Gdyni będą trafiały na rynki europejskie. Poinformował, że zakład będzie produkował co najmniej dwa tysiące różnego rodzaju przyczep i nadwozi rocznie. Wartość rocznej produkcji oszacował na ok. 20 mln euro.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Feng powiedział, że w pierwszym etapie w Gdyni zainwestowano ok. 3 mln dolarów. W przyszłości będziemy potrzebowali więcej przestrzeni, dlatego planujemy zainwestować kwotę podobną do tej już zainwestowanej w pierwszym etapie - powiedział. Zaznaczył też, że Gdynia została wybrana spośród ponad 20 rozpatrywanych lokalizacji w Polsce północnej. - Gdynia to najlepsza lokalizacja ze względu na bliskość dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej i portowej oraz rynku pracy. Polska jako największy kraj w Europie Środkowo-Wschodniej oraz ważny partner w transporcie międzynarodowym była naturalnym wyborem dla firmy - tłumaczył.
Wicemarszałek województwa pomorskiego Ryszard Świlski ocenił, że otwarcie fabryki chińskiego inwestora to "rozpoczęcie nowego etapu współpracy z firmami zagranicznymi". Zwrócił uwagę, że do tej pory Pomorze pozyskiwało głównie firmy z sektora finansowego, usług biznesowych i BPO. - Dziś rozpoczynamy współpracę z globalną firmą produkcyjną. Jestem przekonany, że za nią przyjdą kolejne - powiedział. Zastępca dyrektora Invest in Pomerania, Marcin Faleńczyk zaznaczył, że inwestycja jest ważna, nie ze względu na wielkość, bo nie jest to wielka fabryka, ale ze względu na to, że ma duże możliwości rozwojowe, bo koncern jest gigantyczny. Podkreślił, że najbardziej istotne jest to, że "jest to pierwsza od wielu lat bezpośrednia, produkcyjna inwestycja chińskiej firmy w Polsce". Przyznał, że "na tę inwestycję pracowano od kilku lat".
Zakład zajmuje halę o powierzchni ponad 3,6 tys. m kw. oraz plac manewrowy o powierzchni 4,4 tys. m kw. Fabryka dysponuje też dwiema suwnicami. Kapitał zakładowy CIMC wynosi ok. 30 mln dolarów. Spółka zatrudnia ponad 13 tys. pracowników. Obecnie posiada siedem baz produkcyjnych. Spółka jest w stanie wyprodukować 80 tys. naczep i przyczep rocznie. Produkty CIMC znane są w Ameryce Północnej, Azji, Chinach, a także w Europie. Spółka posiada swoje oddziały w Ameryce Północnej, Australii, Azji i Chinach.
ll/moto.wp.pl