Chevrolet Camaro 2SS AT Coupe: Pomaluj drogę!

Obraz
Źródło zdjęć: © Marek Wieliński

Przywracanie światu legendarnych samochodów to żadna nowość. Tak było już z Mini i Fiatem 500. Nadszedł czas na coś mocniejszego: wielki powrót rasowego amerykańskiego muscle cara. Kilka lat temu powrócił legendarny Ford Mustang, a w roku 2011 - Chevrolet Camaro. Sprawdziliśmy go na dawnym wojskowym lotnisku w Borsku k./Kościerzyny (woj. Pomorskie). Kiedy pierwszy Camaro debiutował w USA, przedstawiono go jako "małe, złośliwe zwierzę, które zjada Mustangi". O najnowszym Chevrolecie z pewnością nie można powiedzieć, że jest mały, a złośliwość z całą pewnością mu pozostała.

Czy ma obszerne wnętrze i duży bagażnik? To bez znaczenia. W wyposażeniu nie znajdziecie nawigacji, ani nawet automatycznej klimatyzacji. Możecie za to dokupić polerowane felgi i dwa czarne paski, przebiegające przez maskę, pod którą czeka 405 koni. Pokochać ten samochód można tylko z dwóch powodów: za to jak wygląda i jak jeździ. Potężny silnik V8 o pojemności 6.2 litra, który swoje 556 Nm przenosi wyłącznie na tylne koła sprawiają, że Camaro jest idealną maszyną do malowania dróg. Na czarno. W koła i w pasy. Jak kto woli. Opony pożera równie szybko, jak paliwo z 72-litrowego zbiornika.

Jeżeli za wszelką cenę pragniesz anonimowości - to nie jest samochód dla ciebie. Odwracające się głowy przechodniów są najlepszym dowodem na to, że pracę stylistów można uznać za udaną.

Po latach stylistycznych "błędów i wypaczeń" - bo tylko tak można określić wygląd trzech z pięciu generacji tej legendy, które doprowadziły do zaprzestania jego produkcji w 2002 roku - Camaro powrócił w wielkim stylu. Niektóry mówią, że jeszcze nigdy nie był tak piękny. Wszystko co najlepsze, czerpie z modelu pierwszej generacji, dodając coś od siebie. Wyszło naprawdę powalająco. Zwłaszcza, gdy ogląda się go na żywo.

mw/

"Chevrolet Camaro 2SS AT Coupe" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "Benzynowy V8"
Pojemność silnika cm3 "6162"
Moc KM / przy obr./min "405 / 5900"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "556 / 4300"
Skrzynia biegów "6-biegowa, automatyczna"
Prędkość maksymalna km/h "250"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "5.4"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "18,9 / 9,7 / 13,1"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "20,9 / 14,3 / 16,7 "
Pojemność bagażnika min./max. / l "384"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4836 / 1917 / 1360"
Cena wersji podstawowej w zł "199 990"
Cena testowanego modelu w zł "213 900"
Plusy null
Minusy null
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3