Przywracanie światu legendarnych samochodów to żadna nowość. Tak było już z Mini i Fiatem 500. Nadszedł czas na coś mocniejszego: wielki powrót rasowego amerykańskiego muscle cara. Kilka lat temu powrócił legendarny Ford Mustang, a w roku 2011 - Chevrolet Camaro. Sprawdziliśmy go na dawnym wojskowym lotnisku w Borsku k./Kościerzyny (woj. Pomorskie). Kiedy pierwszy Camaro debiutował w USA, przedstawiono go jako "małe, złośliwe zwierzę, które zjada Mustangi". O najnowszym Chevrolecie z pewnością nie można powiedzieć, że jest mały, a złośliwość z całą pewnością mu pozostała.
Czy ma obszerne wnętrze i duży bagażnik? To bez znaczenia. W wyposażeniu nie znajdziecie nawigacji, ani nawet automatycznej klimatyzacji. Możecie za to dokupić polerowane felgi i dwa czarne paski, przebiegające przez maskę, pod którą czeka 405 koni. Pokochać ten samochód można tylko z dwóch powodów: za to jak wygląda i jak jeździ. Potężny silnik V8 o pojemności 6.2 litra, który swoje 556 Nm przenosi wyłącznie na tylne koła sprawiają, że Camaro jest idealną maszyną do malowania dróg. Na czarno. W koła i w pasy. Jak kto woli. Opony pożera równie szybko, jak paliwo z 72-litrowego zbiornika.
Jeżeli za wszelką cenę pragniesz anonimowości - to nie jest samochód dla ciebie. Odwracające się głowy przechodniów są najlepszym dowodem na to, że pracę stylistów można uznać za udaną.
Po latach stylistycznych "błędów i wypaczeń" - bo tylko tak można określić wygląd trzech z pięciu generacji tej legendy, które doprowadziły do zaprzestania jego produkcji w 2002 roku - Camaro powrócił w wielkim stylu. Niektóry mówią, że jeszcze nigdy nie był tak piękny. Wszystko co najlepsze, czerpie z modelu pierwszej generacji, dodając coś od siebie. Wyszło naprawdę powalająco. Zwłaszcza, gdy ogląda się go na żywo.
mw/
"Chevrolet Camaro 2SS AT Coupe" - DANE TECHNICZNE
Typ silnika | "Benzynowy V8" |
Pojemność silnika cm3 | "6162" |
Moc KM / przy obr./min | "405 / 5900" |
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. | "556 / 4300" |
Skrzynia biegów | "6-biegowa, automatyczna" |
Prędkość maksymalna km/h | "250" |
Przyspieszenie (0-100 km/h) s | "5.4" |
Zużycie paliwa: | |
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) | "18,9 / 9,7 / 13,1" |
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) | "20,9 / 14,3 / 16,7 " |
Pojemność bagażnika min./max. / l | "384" |
Wymiary (dł./szer./wys.) mm | "4836 / 1917 / 1360" |
Cena wersji podstawowej w zł | "199 990" |
Cena testowanego modelu w zł | "213 900" |
Plusy | null |
Minusy | null |