Trwa ładowanie...

Chevrolet Camaro 2SS AT Coupe: Pomaluj drogę!

Chevrolet Camaro 2SS AT Coupe: Pomaluj drogę!Źródło: Marek Wieliński
d3jankv
d3jankv

Przywracanie światu legendarnych samochodów to żadna nowość. Tak było już z Mini i Fiatem 500. Nadszedł czas na coś mocniejszego: wielki powrót rasowego amerykańskiego muscle cara. Kilka lat temu powrócił legendarny Ford Mustang, a w roku 2011 - Chevrolet Camaro. Sprawdziliśmy go na dawnym wojskowym lotnisku w Borsku k./Kościerzyny (woj. Pomorskie). Kiedy pierwszy Camaro debiutował w USA, przedstawiono go jako "małe, złośliwe zwierzę, które zjada Mustangi". O najnowszym Chevrolecie z pewnością nie można powiedzieć, że jest mały, a złośliwość z całą pewnością mu pozostała.

Czy ma obszerne wnętrze i duży bagażnik? To bez znaczenia. W wyposażeniu nie znajdziecie nawigacji, ani nawet automatycznej klimatyzacji. Możecie za to dokupić polerowane felgi i dwa czarne paski, przebiegające przez maskę, pod którą czeka 405 koni. Pokochać ten samochód można tylko z dwóch powodów: za to jak wygląda i jak jeździ. Potężny silnik V8 o pojemności 6.2 litra, który swoje 556 Nm przenosi wyłącznie na tylne koła sprawiają, że Camaro jest idealną maszyną do malowania dróg. Na czarno. W koła i w pasy. Jak kto woli. Opony pożera równie szybko, jak paliwo z 72-litrowego zbiornika.

Jeżeli za wszelką cenę pragniesz anonimowości - to nie jest samochód dla ciebie. Odwracające się głowy przechodniów są najlepszym dowodem na to, że pracę stylistów można uznać za udaną.

Po latach stylistycznych "błędów i wypaczeń" - bo tylko tak można określić wygląd trzech z pięciu generacji tej legendy, które doprowadziły do zaprzestania jego produkcji w 2002 roku - Camaro powrócił w wielkim stylu. Niektóry mówią, że jeszcze nigdy nie był tak piękny. Wszystko co najlepsze, czerpie z modelu pierwszej generacji, dodając coś od siebie. Wyszło naprawdę powalająco. Zwłaszcza, gdy ogląda się go na żywo.

d3jankv

mw/

"Chevrolet Camaro 2SS AT Coupe" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "Benzynowy V8"
Pojemność silnika cm3 "6162"
Moc KM / przy obr./min "405 / 5900"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "556 / 4300"
Skrzynia biegów "6-biegowa, automatyczna"
Prędkość maksymalna km/h "250"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "5.4"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "18,9 / 9,7 / 13,1"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "20,9 / 14,3 / 16,7 "
Pojemność bagażnika min./max. / l "384"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4836 / 1917 / 1360"
Cena wersji podstawowej w zł "199 990"
Cena testowanego modelu w zł "213 900"
Plusy null
Minusy null
d3jankv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3jankv
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj