Trwa ładowanie...

CEPiK 2.0 wciąż z problemami. Trwają trudności z rejestrowaniem samochodów

Od wejścia w życie CEPiK-u 2.0 minął niemal miesiąc. Mimo to nie udało się wyeliminować wszystkich błędów w funkcjonowaniu nowego systemu.

CEPiK 2.0 wciąż z problemami. Trwają trudności z rejestrowaniem samochodówŹródło: WP.PL, fot: Mariusz Zmysłowski
d2xqs7l
d2xqs7l

Wciąż (rzadkie) kłopoty

"W związku z uruchomieniem systemu CEPIK 2.0 występują utrudnienia w załatwianiu spraw związanych z rejestracją pojazdów, wymianą dokumentów oraz wprowadzaniem wszelkich zmian i adnotacji. Będą one występowały do czasu wyeliminowania błędów przez Ministerstwo Cyfryzacji - administratora systemu".

Takiej treści wiadomość napotkaliśmy w Starostwie Powiatowym w Piasecznie. W urzędzie tym, oprócz kartki, można zobaczyć również tłum petentów czekających na swoją kolej przy okienku rejestracji samochodów. Niektórzy z nich przychodzą do urzędu już kolejny raz, ponieważ wcześniej nie udało im przeprowadzić operacji do końca.

Podobnie jest we Wrocławiu. Jak informują nas urzędnicy działu rejestracji pojazdów, sytuacja jest lepsza niż w ubiegłym tygodniu, ale wciąż zdarza się, że CEPiK 2.0 nie pozwala na zarejestrowanie pojazdów. Zdaniem urzędników problemy występują losowo.

Potwierdza to Igor Ryciak, rzecznik prasowy Centralnego Ośrodka Informatyzacji. - Zdarzają się takie konfiguracje danych, takich jak marka i model samochodu, rok produkcji czy pojemność i moc silnika, które powodują błędy i uniemożliwiają rejestrację. Teraz są to już jednak pojedyncze przypadki. Nasz zespół stabilizacyjny pracuje bardzo intensywnie, pracownicy COI jeżdżą też do urzędów i na miejscu pomagają urzędnikom w przezwyciężaniu trudności. Jeśli chodzi o stacje kontroli pojazdów, to nasza praca jest już praktycznie zakończona. Na 4,7 tys. punktów działających w Polsce tylko 46 wciąż nie uzyskało połączenia online z bazą danych - kwituje Igor Ryciak.

d2xqs7l

Jak wyliczyło Ministerstwo Cyfryzacji od uruchomienia bazy CEP 2.0 wdrożono już 47 poprawek systemu.

To jeszcze nie koniec

Przypomnijmy, że nowa wersja Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców powstaje, by umożliwić uruchomienie nowych usług dla zmotoryzowanych, a przede wszystkim ze względu na konieczność poprawy jakości bazy danych tworzonej poprzez wpisy dokonywane przez urzędników zajmujących się rejestracją pojazdów i diagnostów badających ich stan techniczny. Ostatni etap modyfikacji CEPiK-u zakończy się 4 czerwca 2018 roku.

Wówczas w życie wejdą również nowe przepisy dotyczące świeżo upieczonych kierowców. Pomiędzy 4. a 8. miesiącem od uzyskania prawa jazdy będą oni musieli przejść dodatkowe szkolenia. Fakt ich zaliczenia będzie odnotowywany właśnie w CEPiK-u. Nowa baza ma również dać możliwość sprawdzenia skuteczności szkół jazdy w mieście użytkownika.

Pozostaje mieć nadzieję, że kolejny etap modyfikacji bazy danych będzie miał łagodniejszy przebieg.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj