Bridgestone wraz z policją rozpoczynają na terenie Wielkopolski kolejną edycję akcji "Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą, czyli dziecko bezpieczne na drodze". Będzie ona skierowana do dzieci ze szkół i przedszkoli.
Programem objętych będzie ponad 2 000 dzieci. Jest on częścią globalnej akcji "Think before you drive" organizowanej przez fundację Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA, korporację Bridgestone oraz związku motoryzacyjne na całym świecie.
W poprzednich edycjach udział wzięło ponad 11 000 przedszkolaków i uczniów ze 110 placówek oświatowych. Wolontariusze poprowadzą interaktywne zajęcia. Dzieci uczą się, jak prawidłowo zapinać pasy, jak korzystać z fotelika samochodowego i być widocznym na drodze. Dodatkowo maluchy otrzymają odblaskowe woreczki i breloczki oraz kredki i kolorowanki, pomagające utrwalić nabytą wiedzę.
W trakcie akcji dzieci mogą również spróbować samodzielnie zapiąć pasy. Główną atrakcją pokazu jest manekin Jan przebrany w żółty strój manekina testowego używanego w symulacji wypadków samochodowych NCAP.
Celem akcji jest też edukacja dorosłych. Dzieci otrzymują folder, który po powrocie ze szkoły czy przedszkola przekazują rodzicom. Znajdują się w nim informacje o tym, jak właściwie ustawić fotelik, jak odpowiedzialnie zachowywać się na drodze i jak dbać o stan techniczny pojazdu, by podróżowanie było bezpieczne.
/ll