Borgward Isabella Concept: powrót we Frankfurcie

O tej marcie większość Europejczyków zdążyła już zapomnieć, a młodsi nigdy o niej nie słyszeli. Dziś Borgward funkcjonuje w Chinach, a dzięki koncepcyjnemu modelowi Izabella ma zbliżyć się do gustów europejskiego kierowcy.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Budzik

Zaprezentowany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie koncepcyjny model nawiązuje do historii Borgwarda. Model o takiej nazwie został przez niemiecką zaprezentowany w 1954 r. i produkowano go do roku 1962. Samochód, który występował tylko w wersji dwudrzwiowej, w momencie premiery uważano za najnowocześniejszy niemiecki pojazd. Jednocześnie jego cena była wyraźnie niższa od konkurencyjnego Mercedesa 180 (W120). Koncepcyjna Izabella to luksusowa limuzyna o zacięciu sportowym.

Samochód przyciąga wzrok awangardową stylistyką i kształtami inspirowanymi nadwoziami typu coupe. Drzwi samochodu rozsuwają się na boki, otwierając przed pasażerami potężną, pozbawioną słupka lukę, umożliwiającą wygodne wsiadanie i wysiadanie. Samochód przewidziany jest dla czterech osób. Nie ma w tym jednak nic dziwnego. Auto aspiruje bowiem do grupy pojazdów z najwyższej półki, a w ich przypadku komfort podróżnych stawiany jest zdecydowanie powyżej zdolności przewozowych.

Wnętrze samochodu zdominowane jest przez ekrany. Zastępują one zegary, znajdują się na ogromnej środkowej konsoli otulającej kierowcę i pasażera przedniego siedzenia. Umeiszczone przy słupkach ekrany zastępują nawet lusterka. Zamiast nich zastosowano kamery, z których obraz wyśietlany jest w kabinie.

Firma, która zakończyła działalność w 1963 r., powróciła podczas frankfurckiego salonu samochodowego w 2015 r. modelem BX7. Luksusowy SUV miał pojawić się w Europie, ale ostatecznie marka uruchomiła sprzedaż na terenie Chin. W Państwie Środka można obecnie kupić wspomnianego BX7 oraz jego mniejszego brata BX5. Elektrycznym modelem Isabella Concept marka przypomina o sobie w Europie. Czy jest to pierwszy krok na drodze do powrotu na Stary Kontynent? Wcześniejsze plany producenta przewidywały taki ruch w 2018 r. i sprzedaż 10 tys. samochodów rocznie. Dziś nie wydaje się to realne, ale obecność Borgwarda we Frankfurcie mówi sama za siebie.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯