Nowe BMW X1 xDrive28i to pierwszy w ofercie marki model z czterocylindrowym silnikiem benzynowym i technologią BMW TwinPower Turbo. Pojazd wyposażono w niezwykle precyzyjny, bezpośredni układ wtryskowy High Precision Injection, system doładowania oparty na technologii dwukanałowej twin-scroll, podwójną stopniową regulację faz rozrządu VANOS oraz system zmiennych faz rozrządu VALVETRONIC.
Firma BMW zaplanowała debiut tego pakietu rozwiązań technologicznych w nowym modelu BMW X1 xDrive28i wraz z premierą nowej generacji dwulitrowych silników. Nowa jednostka 180 kW/245 KM oferuje wyższą moc i moment obrotowy od swego poprzednika i jednocześnie oszczędniej dysponuje paliwem oraz emituje mniej substancji szkodliwych.
Poprawę tych parametrów widać wyraźnie, gdy spojrzymy na dane techniczne dotyczące osiągów. Od 0 do 100 km/h pojazd rozpędza się w 6,1 sekundy (automat: 6,5 sekundy), co oznacza poprawę o 0,7 sekundy (automat: 0,3 sekundy) w porównaniu z poprzednią wersją modelu, która dostępna była jedynie z przekładnią automatyczną. Jednocześnie średnie zużycie paliwa w cyklu testowym EU ograniczono o 16 proc. do 7,9 litra na 100 km przy poziomie emisji CO2 o wartości 183 g/km.
Nowe BMW X1 xDrive28i standardowo wyposażono w sześciostopniową przekładnię manualną. Dostępne bez dopłaty rozwiązania technologiczne BMW EfficientDynamics obejmują m.in. system odzysku energii kinetycznej hamowania, wskaźnik optymalnej zmiany przełożeń, funkcję Auto Start-Stop oraz osprzęt silnika załączany zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem. Opcjonalnie dostępna jest również wersja z ośmiostopniową przekładnią automatyczną.
W skład wyposażenia standardowego nowego BMW X1 xDrive28i wchodzi układ napędu na wszystkie koła BMW xDrive, którego sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe nieustannie modyfikuje stosunek mocy przekazywanej na przednią i tylną oś pojazdu.
Inteligentny napęd na wszystkie koła zespolono z układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC), dzięki czemu reakcja na pod- i nadsterowność jest natychmiastowa. W rezultacie, na śliskich lub nieutwardzonych nawierzchniach znacznej poprawie ulega trakcja, a także zachowanie pojazdu podczas pokonywania zakrętów.
Układ xDrive zmodyfikowano pod kątem lepszej dynamiki jazdy, co przekłada się na bardziej pewne i precyzyjne prowadzenie na łuku drogi. Ponadto dostępny w opcji układ Performance Control może dodatkowo poprawić dynamikę i bezpieczeństwo jazdy dostosowując wartość momentu przekazywanego na tylną oś pojazdu do warunków panujących na drodze.
* TU ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO BMW X1 * Aby jeszcze bardziej poprawić dynamikę jazdy, od wiosny 2011 roku po raz pierwszy dla modelu BMW X1 zamówić można będzie pakiet M Sport. Opcja ta, dostępna dla wszystkich wersji silnikowych, obejmuje szereg komponentów zawieszenia, nadwozia oraz wnętrza, które zostały opracowane specjalnie z myślą o tym kompaktowym modelu BMW X.
WP:
mz