BMW X1 xDrive28i: Nowy wymiar wydajności

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Firmie BMW znów udało się przeszczepić cechy rodziny modeli BMW X autu z kolejnego segmentu. Model BMW X1 przeciera nowe szlaki, tym razem ze względu na zastosowane rozwiązań strategii BMW EfficientDynamics.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Nowe BMW X1 xDrive28i to pierwszy w ofercie marki model z czterocylindrowym silnikiem benzynowym i technologią BMW TwinPower Turbo. Pojazd wyposażono w niezwykle precyzyjny, bezpośredni układ wtryskowy High Precision Injection, system doładowania oparty na technologii dwukanałowej twin-scroll, podwójną stopniową regulację faz rozrządu VANOS oraz system zmiennych faz rozrządu VALVETRONIC.

Firma BMW zaplanowała debiut tego pakietu rozwiązań technologicznych w nowym modelu BMW X1 xDrive28i wraz z premierą nowej generacji dwulitrowych silników. Nowa jednostka 180 kW/245 KM oferuje wyższą moc i moment obrotowy od swego poprzednika i jednocześnie oszczędniej dysponuje paliwem oraz emituje mniej substancji szkodliwych.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Poprawę tych parametrów widać wyraźnie, gdy spojrzymy na dane techniczne dotyczące osiągów. Od 0 do 100 km/h pojazd rozpędza się w 6,1 sekundy (automat: 6,5 sekundy), co oznacza poprawę o 0,7 sekundy (automat: 0,3 sekundy) w porównaniu z poprzednią wersją modelu, która dostępna była jedynie z przekładnią automatyczną. Jednocześnie średnie zużycie paliwa w cyklu testowym EU ograniczono o 16 proc. do 7,9 litra na 100 km przy poziomie emisji CO2 o wartości 183 g/km.

Nowe BMW X1 xDrive28i standardowo wyposażono w sześciostopniową przekładnię manualną. Dostępne bez dopłaty rozwiązania technologiczne BMW EfficientDynamics obejmują m.in. system odzysku energii kinetycznej hamowania, wskaźnik optymalnej zmiany przełożeń, funkcję Auto Start-Stop oraz osprzęt silnika załączany zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem. Opcjonalnie dostępna jest również wersja z ośmiostopniową przekładnią automatyczną.

W skład wyposażenia standardowego nowego BMW X1 xDrive28i wchodzi układ napędu na wszystkie koła BMW xDrive, którego sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe nieustannie modyfikuje stosunek mocy przekazywanej na przednią i tylną oś pojazdu.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Inteligentny napęd na wszystkie koła zespolono z układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC), dzięki czemu reakcja na pod- i nadsterowność jest natychmiastowa. W rezultacie, na śliskich lub nieutwardzonych nawierzchniach znacznej poprawie ulega trakcja, a także zachowanie pojazdu podczas pokonywania zakrętów.

Układ xDrive zmodyfikowano pod kątem lepszej dynamiki jazdy, co przekłada się na bardziej pewne i precyzyjne prowadzenie na łuku drogi. Ponadto dostępny w opcji układ Performance Control może dodatkowo poprawić dynamikę i bezpieczeństwo jazdy dostosowując wartość momentu przekazywanego na tylną oś pojazdu do warunków panujących na drodze.

* TU ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO BMW X1 * Aby jeszcze bardziej poprawić dynamikę jazdy, od wiosny 2011 roku po raz pierwszy dla modelu BMW X1 zamówić można będzie pakiet M Sport. Opcja ta, dostępna dla wszystkich wersji silnikowych, obejmuje szereg komponentów zawieszenia, nadwozia oraz wnętrza, które zostały opracowane specjalnie z myślą o tym kompaktowym modelu BMW X.

WP:

mz

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła