BMW serii 6 Gran Coupe: powiększa się liga gentlemanów

Obraz
Źródło zdjęć: © Piotr Mokwiński

Prekursorem klasy luksusowych i czterodrzwiowych coupe stał się Mercedes CLS. Po nim na świat przyszło Porsche Panamera i Audi A7. BMW nie mogło odstawać od najgroźniejszych rywali, zwłaszcza, że wolumen sprzedaży w tym segmencie kusił ogromnymi zyskami. W 2012 roku pokazano w Genewie serię 6 Gran Coupe.

Potwornie droga szóstka mierzy ponad 5 metrów długości, blisko 190 centymetrów szerokości i niecałe 140 wysokości. W stosunku do klasycznego dwudrzwiowego nadwozia, auto urosło o 11 cm. Zwiększono również rozstaw osi, żeby pasażerowie zajmujący miejsce na kanapie, mogli stosunkowo komfortowo podróżować. Za nimi wygospodarowano 460 litrów przestrzeni bagażowej na torbę do golfa, tudzież koszyk piknikowy. Zawzięte osoby mogą spróbować przewieźć większe gabarytowo przedmioty, jeśli złożą oparcie. Wówczas powyższa objętość ładunkowa wyniesie 1265 jednostek.

Jeśli już poruszyliśmy kwestię przedziału pasażerskiego, to warto zacząć od najwyższej jakości materiałów użytych do jego wykończenia. Zadbano o każdy detal, żeby wymagający klient czuł się komfortowo w każdej sytuacji, niezależnie od zajmowanego miejsca. Ojcowie trójki dzieci też powinni odetchnąć z ulgą, bo z tyłu zmieszczą się aż trzy osoby. Należy jednak zaznaczyć, że siedzisko dla ostatniej z nich uchodzi za awaryjne wyjście z napiętej pod względem frekwencyjnym sytuacji. Na pokładzie zlokalizowano wszystko to, co umieszczono na długiej liście opcjonalnego wyposażenia wersji z jedną parą drzwi. Wszechobecna skóra, aktywny tempomat, szereg elektronicznych systemów wspomagających kierowcę, a także zaawansowany zestaw multimedialny, umilą kilkusetkilometrową podróż.

Najciekawiej przedstawia się jak zwykle zestaw napędowy. To rzecz, która przynosi najwięcej satysfakcji nawet największym motoryzacyjnym ignorantom. Potencjalny nabywca otrzyma do wyboru trzy jednostki napędowe. Pierwsza z nich, to podwójnie doładowany silnik benzynowy o pojemności 3 litrów. 6-cylindrowiec rozwija 320 koni mechanicznych i 450 Nm momentu obrotowego. Te wartości pozwalają przyspieszyć do setki w 5,4 sekundy oraz zatrzymać wskazówkę prędkościomierza na 250 km/h. Dodajmy, że ograniczono ją elektronicznie.

Tak samo przyspiesza odmiana wysokoprężna. 313 KM uzyskiwanych dzięki dwóm turbosprężarkom i 630 Nm dostępnych już od 1500 obr./min, gwarantuje dodatkowo nieco niższe zużycie paliwa. Dla jeszcze bardziej wymagających osób, producent przewidział agregat V8 o mocy 450 KM. Osiąga on setkę w 4,6 sekundy i jako jedyny w całej gamie, występuje z napędem na obie osie. To zapewni znacznie lepszą trakcję i bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach drogowych.

Groźny konkurent Audi, Mercedesa i Porsche, trafi do salonów już w najbliższych tygodniach. Lada dzień poznamy oficjalny cennik i będziemy mogli sprawdzić specjalnie dla Was, czy warto wydać kilkaset tysięcy złotych na czterodrzwiowe coupe.

Piotr Mokwiński

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne