BMW pokazało produkcyjne X2. Idealny konkurent dla... Toyoty C-HR?
Mniejszy i bardziej zadziorny od X1. Mniej użyteczny, ale bardziej wciągający i mający dawać przede wszystkim radość z jazdy. BMW prezentuje swój najnowszy model X2 dla młodych duchem i ciałem aktywnych odbiorców mieszkających w miastach.
Wbrew pozorom, czyli nazwie modelu, BMW X2 jest mniejsze od kompaktowego X1. Jego nadwozie mierzy 4360 mm długości, 1824 mm szerokości i 1526 mm wysokości, co sprawia, że X2 jest krótsze od X1 o 79 mm i niższe o 86 mm. Rozstaw osi pozostaje ten sam – 2670 mm – ponieważ auta zbudowano na tej samej platformie. A to oznacza umieszczone poprzecznie silniki oraz napęd na przednią oś lub 4x4 z dołączaną tylną, zależnie od wersji silnikowej.
W tym aucie chodzi jednak głównie o wygląd, a nie rozmiary czy funkcjonalność. Ten dość mocno odróżnia się od X1. Wiele detali podkreśla oryginalność tego crossovera. Wystarczy rzut oka na trapezowy kształt podwójnego grilla, zastosowany po raz pierwszy we współczesnej gamie BMW. Warto zwrócić uwagę na proporcje powierzchni blach do szyb z profilu. Mój wzrok przyciągnął również mocno podcięty zderzak tylny, uzbrojony w podwójny wydech wersjach Sport.
Samochód będzie oferowany w jednej z trzech konfiguracji: podstawowej, M Sport X oraz M Sport. Wnętrze to oczywiście tradycja BMW, kokpit w stylu znanym z innych modeli marki, ukierunkowany na kierowcę oraz świetna pozycja za kierownicą. Ile jest miejsca w kabinie? Tego na razie nie wiemy. Producent deklaruje natomiast bagażnik o pojemności 470 litrów, który przez złożenie kanapy można powiększyć do 1355 l.
Nowe BMW X2 ma być dostępne z jednym z trzech silników – benzynowym i dwoma dieslami. Wersja sDrive20i jest napędzana benzynową jednostką 2.0 z turbospreżarką typu TwinScroll. Generuje moc 192 KM i moment obrotowy 280 Nm, który trafia za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej Steptronic na przednią oś.
Silniki diesla standardowo współpracują z napędem na cztery koła xDrive oraz 8-biegową przekładnią automatyczną z konwerterem. Wersję xDrive20d napędza 2-litrowy silnik o mocy 190 KM, generujący 400 Nm momentu obrotowego. xDrive25d to ten sam motor, ale podkręcony do 231 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego. Jest to jednocześnie najdynamiczniejsza odmiana jaka będzie oferowana na początku sprzedaży, która ruszy w marcu 2018 roku.
BMW X2 xDrive25d będzie osiągał pierwszą setkę po 6,7 s i prędkość maksymalną 237 km/h. Wersje 20i oraz 20d będą potrzebowały na osiągnięcie 100 km/h o sekundę więcej czasu. Średnie zużycie paliwa diesli to 4,6-4,8 l/100 km dla słabszej wersji oraz 5,1-5,3 dla mocniejszej. Auto benzynowe ma spalać 5,5-5,9 l/100 km.
Jeśli chodzi o konkurencję dla BMW X2.... trudno cokolwiek znaleźć. Przy uwzględnieniu wymiarów auta, to można wspomnieć o Toyocie C-HR. Vplkswagen T-Roc jest nieco mniejszy, a Audi Q2 jeszcze krótszy. Nadomiatast długość nadwozia Toyoty i jej stylistyka dokładnie odpowiadają temu, co reprezentuje BMW X2, czyli coraz lepiej obsadzony segment SAC (Sports Activity Coupé).