Plotki się potwierdziły. BMW odświeża wszystkie wersje R nineT
Zgodnie z oczekiwaniami BMW nie rezygnuje z popularnego modelu R nineT. Zamiast tego Niemcy nie tylko dostosowali jego silnik do nowej normy emisji spalin Euro 5, ale też mocno odświeżyli całą gamę. Dodatkowo motocykle te otrzymają bogatsze wyposażenie podstawowe.
Główną przyczyną zmian jest oczywiście potrzeba dostosowania silnika do nowej normy Euro 5. Wymagało to pewnych zmian w efekcie których dwucylindrowy bokser stracił 1 KM i produkować będzie 109 KM, ale już 500 obr./min wcześniej niż poprzednio czyli przy 7250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy pozostaje bez zmian i wynosi 116 Nm przy 6000 obr./min. Jak tłumaczy BMW – teraz krzywa przebiegu obu tych parametrów jest lepsza, szczególnie w przedziale 4000-6000 obr./min.
Odświeżone BMW R nineT w standardzie ma system ABS Pro w połączeniu z DBC (Dynamic Brake Control), który poprawia bezpieczeństwo w czasie hamowania w zakrętach. Niemcy zastosowali też nowe amortyzatory, które poprawiają komfort jazdy. W standardzie znalazła się też możliwość ustawienia trybów jazdy – deszczowego i drogowego. Przeprojektowano pojedynczy zegar znajdujący się przed kierowcą, a w standardzie znalazło się też gniazdo USB przednie światła LED.
Wśród nowych opcji dodatkowych do BMW R nineT znalazły się głównie rozwiązania elektroniczne. W ramach trybów jazdy pro wersje R nineT i R nineT Pure otrzymają tryb "Dyna", natomiast R nineT Scrambler i R nineT Urban G/S tryb "Dirt" do jazdy po luźnej nawierzchni. Na liście opcji można też znaleźć dynamiczną kontrolę trakcji (DTC) i system kontroli momentu obrotowego (MSR).
W skład pakietu komfortowego będą wchodzić tryby jazdy pro, tempomat i podgrzewana kierownica. Będzie też można wybrać nową wersję kierunkowskazów i tłumika. BMW zadbało również o rozbudowanie części pozwalających na indywidualizację R nineT. Na liście znalazły się nowe felgi czy pakiet zmian tylnej części motocykla. W ofercie znajdą się też nowe wersje kolorystyczne.