BMW CE 02 to elektryczny skuter dla młodych. Wystarczy prawo jazdy kat. B
BMW Motorrad oficjalnie pochwaliło się nowym jednośladem, który jest skierowany do zupełnie innej grupy klientów niż większość maszyn tej marki. CE 02 przypadnie do gustu przede wszystkim młodym, miejskim użytkownikom.
CE 02 jest ostatecznym rozwinięciem konceptu pokazanego w 2021 roku. Wyróżnia się bardzo nowoczesną stylistyką i minimalistycznym charakterem. Na szczególną uwagę zasługuje mocno wysunięte tylne koło, które nadaje konstrukcji wyjątkowości.
BMW twierdzi, że nie jest to elektryczny skuter ani elektryczny motocykl, nazywając CE 02 mianem "eParkourer". Cokolwiek to znaczy, jedno jest pewne – wszechstronność to mocna strona niemieckiej oferty. Do wyboru będą wersje Regular, Highline i AM.
Ta ostatnia jest skierowana głównie do nastolatków. Pojedzie nie więcej niż 45 km/h. Standardowe odmiany są znacznie szybsze – osiągają nawet 95 km/h i mogą być użytkowane przez posiadaczy prawa jazdy kat. B. Dzięki mocy, która nie przekracza 15 KM, spełniają bowiem wymogi porównywalne ze spalinowymi maszynami o pojemności 125 cm3.
Kluczową kwestią w elektryku jest oczywiście zasięg. Jedno ładowanie pozwala pokonać około 90 km, co wydaje się wystarczającą wartością do miasta. Co ważne, CE 02 nie jest przy tym przesadnie ciężkie. Standardowa odmiana waży 132 kg, a wersja AM 119 kg.
Jeśli chodzi o technikę, jest raczej nieskomplikowana, ale też nieprzesadnie budżetowa. Z przodu zastosowano odwrócony widelec z hydraulicznym tłumieniem, z tyłu zaś jednostronny wahacz i amortyzator z regulacją napięcia wstępnego. Są też tarczowe hamulce z ABS-em i regulowaną dźwignią.
Użytkownicy mogą też korzystać z dwóch trybów jazdy: Flow i Surf. Pierwszy jest przeznaczony głównie do miasta, a drugi na dalsze wycieczki. Odmiana Highline oferuje też tryb Flash nastawiony na maksymalne wykorzystanie osiągów.
Wyposażenie nie rozczarowuje. Możemy mieć m.in. system bezkluczykowy, gniazdo USB-C, wyświetlacz TFT czy łączność ze smartfonem, który można wykorzystywać w roli drugiego wyświetlacza.
Dużą zaletą wydaje się też czas ładowania. W standardzie dostajemy zewnętrzną ładowarkę o mocy 0,9 kWh, która pozwala uzupełnić baterię z domowego gniazdka, z 20 do 80 proc. w niecałe trzy godziny. W odmianie Highline jest jeszcze lepiej dzięki szybkiej ładowarce 1,5 kW, pozwalającej skrócić ten czas do 1 godziny i 40 minut.
Niestety, jak przystało na BMW, CE 02 nie jest tanią zabawką. Ceny w Niemczech startują od 8500 euro.