Blaski i cienie targów w Detroit
None
Północnoamerykański Salon Samochodowy w Detroit
Jeszcze do końca tego tygodnia trwa jedna z największych wystaw samochodowych świata. Po roku zapaści i wielu zmian w świecie motoryzacji giganci amerykańskiej i światowej motoryzacji podnoszą się z kolan.
Oto zestawienie najciekawszych, naszym zdaniem, samochodów, które trafiły na wystawę. Nie brak tu ekologicznych wynalazków, ale również nie pominęliśmy dziwolągów. Zapraszamy do lektury.
Chevrolet
Jedna z legendarnych amerykańskich marek pokazała dwa nowe na amerykańskim rynku pojazdy. Zamiast prężyć muskuły potężnej Corvetty czy Impali, gwiazdami stoiska Chevroleta były europejskie modele. Amerykanie mieli okazję pierwszy raz zobaczyć małego Sparka i nowe, koncepcyjne wcielenie Aveo.
Chevrolet
Jedna z legendarnych amerykańskich marek pokazała dwa nowe na amerykańskim rynku pojazdy. Zamiast prężyć muskuły potężnej Corvetty czy Impali, gwiazdami stoiska Chevroleta były europejskie modele. Amerykanie mieli okazję pierwszy raz zobaczyć małego Sparka i nowe, koncepcyjne wcielenie Aveo.
Subaru
Na stoisku japońskiej marki, prócz specjalnymi edycjami kultowej Imprezy można było znaleźć ten odważny pojazd koncepcyjny. Do napędu użyto hybrydy łączącej dwa silniki elektryczne z silnikiem spalinowym w układzie boxer. Nie zabrakło oczywiście systemu start-stop oraz napędu na cztery koła LCVT (Lineartronic Contiuously Variable Transmission).
Subaru
Na stoisku japońskiej marki, prócz specjalnymi edycjami kultowej Imprezy można było znaleźć ten odważny pojazd koncepcyjny. Do napędu użyto hybrydy łączącej dwa silniki elektryczne z silnikiem spalinowym w układzie boxer. Nie zabrakło oczywiście systemu start-stop oraz napędu na cztery koła LCVT (Lineartronic Contiuously Variable Transmission).
Honda
Miał być powrót do korzeni. Prezentowany w Detroit model CR-Z został bowiem okrzyknięty jako następca legendarnego modelu CR-X. Jak Wyszło? Na pierwszy rzut oka nieźle - małe, zgrabne nadwozie i dynamiczna linia. Co w środku? Zestaw hybrydowy, który rozpędzi auto do seki w 9,8 sek. - to mniej więcej tak samo szybko jak Prius.
Honda
Miał być powrót do korzeni. Prezentowany w Detroit model CR-Z został bowiem okrzyknięty jako następca legendarnego modelu CR-X. Jak Wyszło? Na pierwszy rzut oka nieźle - małe, zgrabne nadwozie i dynamiczna linia. Co w środku? Zestaw hybrydowy, który rozpędzi auto do seki w 9,8 sek. - to mniej więcej tak samo szybko jak Prius.
Tesla Motors
Producent elektrycznych samochodów, znany z pierwszego na świecie seryjnego roadstera z napędem elektrycznym, pokazał wreszcie szerszej publiczności swoją czterodrzwiową limuzynę, o oznaczeniu S. Samochód do sprzedaży ma wejść w 2011 r. Firma ostatnio poinformowała również, że przymierza się do wejścia na rynek europejski.
Tesla Motors
Producent elektrycznych samochodów, znany z pierwszego na świecie seryjnego roadstera z napędem elektrycznym, pokazał wreszcie szerszej publiczności swoją czterodrzwiową limuzynę, o oznaczeniu S. Samochód do sprzedaży ma wejść w 2011 r. Firma ostatnio poinformowała również, że przymierza się do wejścia na rynek europejski.
Mini
Prócz elektrycznej odmiany modelu One, niemiecka marka z brytyjskimi korzeniami pokazała model Beachcomber. Samochód ma być przedsmakiem małego suva, który trafi do sprzedaży jeszcze na jesieni tego roku.
Mini
Prócz elektrycznej odmiany modelu One, niemiecka marka z brytyjskimi korzeniami pokazała model Beachcomber. Samochód ma być przedsmakiem małego suva, który trafi do sprzedaży jeszcze na jesieni tego roku.
Chrysler
Jeśli wydaje się Wam, że znacie to auto i, że nie jest to Chrysler, to macie rację. Ten pojazd został nazwany przez amerykańskich speców od marketingu, jako Chrysler Concept Car. Nie jest on niczym innym jak Lacią Deltą, ze zmienionym przodem.
Otóż po przejęciu części aktywów amerykańskiego koncerny przez Fiata, takie cuda techniki coraz częściej będą gościć na światowych drogach. Wkrótce w Europie mają pojawić się włoskie klony amerykańskich terenówek.
Chrysler
Jeśli wydaje się Wam, że znacie to auto i, że nie jest to Chrysler, to macie rację. Ten pojazd został nazwany przez amerykańskich speców od marketingu, jako Chrysler Concept Car. Nie jest on niczym innym jak Lacią Deltą, ze zmienionym przodem.
Otóż po przejęciu części aktywów amerykańskiego koncerny przez Fiata, takie cuda techniki coraz częściej będą gościć na światowych drogach. Wkrótce w Europie mają pojawić się włoskie klony amerykańskich terenówek.
Lexus
Japończycy prócz koncepcji samochodu kompaktowego pokazali swój pierwszy w historii supesamochód. Skonstruowany z użyciem kosmicznych technologii, wykonany z niesamowitych materiałów oszałamia ponoć każdego, kto ma z nim do czynienia. Podobnie jak technologie użyte przy konstrukcji tego pojazdu, oszałamia jego cena. Auto kosztuje bowiem 375 tys. dol. w wersji podstawowej.
Lexus
Japończycy prócz koncepcji samochodu kompaktowego pokazali swój pierwszy w historii supesamochód. Skonstruowany z użyciem kosmicznych technologii, wykonany z niesamowitych materiałów oszałamia ponoć każdego, kto ma z nim do czynienia. Podobnie jak technologie użyte przy konstrukcji tego pojazdu, oszałamia jego cena. Auto kosztuje bowiem 375 tys. dol. w wersji podstawowej.
Volkswagen
Najważniejszą premierą na stoisku niemieckiego koncernu okazał się hybrydowy model New Coupe Concept. Samochód powstał w oparciu o płytę podłogową Golfa i Jetty. Jego długość, nieco ponad 4,5 m wynosi dokładnie tyle, co długość modelu Jetta. Podobnie jest z szerokością - 1,78 m. Pomimo tych podobieństw auto jest niższe i ma jedynie dwoje drzwi, oraz cztery miejsca wewnątrz.
Volkswagen
Najważniejszą premierą na stoisku niemieckiego koncernu okazał się hybrydowy model New Coupe Concept. Samochód powstał w oparciu o płytę podłogowa Golfa i Jetty. Jego długość, nieco ponad 4,5 m wynosi dokładnie tyle, co długość modelu Jetta. Podobnie jest z szerokością - 1,78 m. Pomimo tych podobieństw auto jest niższe i ma jedynie dwoje drzwi, oraz cztery miejsca wewnątrz.
Ford
Jedyny z wielkiej amerykańskiej trójki (GM, Chrysler, Ford), który nie poprosił rządu USA o wsparcie radzi sobie najlepiej. Po wprowadzeniu na rynek amerykański europejskiej Fiesty, spece z Forda postanowili pokazać po raz pierwszy w USA nowy, globalny model Focusa. Nowy model ma trafić do sprzedaży na początku przyszłego roku.
Ford
Jedyny z wielkiej amerykańskiej trójki (GM, Chrysler, Ford), który nie poprosił rządu USA o wsparcie radzi sobie najlepiej. Po wprowadzeniu na rynek amerykański europejskiej Fiesty, spece z Forda postanowili pokazać po raz pierwszy w USA nowy, globalny model Focusa. Nowy model ma trafić do sprzedaży na początku przyszłego roku.