Bestsellery w segmencie SUV. Te auta kupują Polacy
Każdy producent, który chce się dzisiaj liczyć na rynku, powinien mieć je w swojej ofercie. Oto ranking najpopularniejszych modeli w segmencie SUV i crossover sprzedawanych w Polsce w pierwszym półroczu br.
Ten segment od kilku lat notuje największe wzrosty. Wielu dotychczasowych klientów odeszło od tradycyjnych kombi lub sedanów, wybierając SUV-y lub crossovery. Nic dziwnego, że takich aut wciąż przybywa. Już prawie każdy producent ma je w ofercie. Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował ranking najpopularniejszych modeli w tym segmencie. Zestawienie obejmuje całe pierwsze półrocze br.
W klasie małych crossoverów najwięcej klientów zdobył Opel Mokka (2589 egzemplarzy) ze wzrostem 11 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Kolejne miejsca zajęło Suzuki Vitara (1985), Renault Captur (1926) oraz Mazda CX-3 (1314).
W klasie niższej średniej nie ma dużego zaskoczenia: wygrywa lubiana w naszym kraju Dacia Duster z wynikiem 4923 sprzedane egzemplarze. Na następnej pozycji uplasował się prekursor crossoverów, czyli Nissan Qasqhai (4288). Hyundai Tuscon znalazł się na 3. pozycji (3509), a pierwszą czwórkę zamyka nowość Toyoty – hybrydowy C-HR.
W klasie D liderem jest Volvo, które sprzedało już 3295 egzemplarzy *modelu XC60 i uzyskało rekordowy wzrost (85 proc.) w porównaniu do ubiegłego roku. Skoda Kodiaq sprzedała się o ponad 2000 egzemplarzy mniej (1256**) i znalazła się na drugim miejscu. Kolejni w rankingu to Audi Q5 (**890**) oraz Nissan X-Trail (**867**). Teraz klasa wyższa. Tutaj z delikatną przewagą wygrywa Audi Q7 (**900**) z BMW X5 (**887**). O ponad połowę gorszy wynik ma auto będące na kolejnym miejscu Jeep Grand Cherokee (**411*).
Na koniec dobre wyniki Bentleya – model Bentayga za ok. 1 mln zł znalazł już dziesięciu nabywców.
źródło: www.samar.pl