Autonomiczny ciągnik Case - będzie miał systemy lepsze niż samochody

Firma Case zaprezentowała koncepcyjny projekt autonomicznego ciągnika rolniczego. Maszyna wygląda kosmicznie i jest wyposażona w najnowsze technologie. Niektóre z nich są zaczerpnięte z rozwiązań stosowanych w samochodach.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Z naszego punktu widzenia najciekawszym elementem jest brak kabiny. Dzięki temu ten potężny pojazd wygląda jak przybysz z innej planety, ale nie ma możliwości sterowania go z pokładu pojazdu. Wszystkie polecenia wydawane są z zewnątrz poprzez bezprzewodowy system łączności. Można nim zawiadywać z komputera lub tabletu.

Ten odważny projekt bazuje na seryjnie produkowanym Case Magnum, który ma silnik o mocy 300 KM. Do tej pory dostępne były układy do automatycznego prowadzenia, które mogły być zainstalowane wewnątrz kabiny i współpracowały z całym oprzyrządowaniem. Oprócz tego, w rolnictwie stosuje się systemy telematyczne do zdalnego zarządzania ciągnikami, maszynami rolniczymi i pracownikami gospodarstwa.

Pojazd ze zdjęć prezentuje zupełnie nowy poziom technologiczny, ale trzeba pamiętać, że nie został stworzony dla zabawy. Ma on przede wszystkim zwiększać wydajność produkcyjną gospodarstw rolnych. Jego radary, lidary i kamery pokładowe mają za zadanie nie tylko wyręczyć rolnika czy też operatora, ale też kontrolować odległości pomiędzy innymi urządzeniami, dostosowywać parametry pracy do konkretnego zadania, ukształtowania terenu itp.

Obraz
© Materiały prasowe

Co ciekawe, autonomiczny ciągnik ma mieć możliwość zatrzymania się w momencie utraty sygnału GPS, a w przypadku napotkania przeszkody może zaproponować rozwiązanie, natomiast zdalny operator na komputerze czy tablecie będzie mógł potwierdzić lub zmienić propozycję systemu autonomicznego. Dodatkowo ciągnik ma reagować na komunikaty dźwiękowe.

Zdania użytkowników tego typu sprzętów są podzielone. Jedni nie mogą się doczekać takiego ciągnika w swoim garażu, podobnie jak dronów monitorujących i samobieżnych robotów do pozbywania się chwastów z pola. Inni natomiast wolą tradycyjne rozwiązania i nie przyjmują nowoczesnych technologii z entuzjazmem.

Naszym zdaniem

Wydaje się, że to kolejny przykład sytuacji, w której historia zatacza koło, ponieważ kilka dekad temu ciągniki rolnicze zaczęły wypierać konie, a teraz montuje się w nich taką technologię, żeby zrobić z nich niemal żywe istoty.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła