Trwa ładowanie...

Autobusy Solaris będą jeździć w Holandii

Polski Solaris odnosi kolejne sukcesy. 40 autobusów wyprodukowanych pod Poznaniem trafi do holenderskiego regionu Amstelland-Meerlanden. To pierwszy kontrakt Solarisa na tym rynku.

Autobusy Solaris będą jeździć w HolandiiŹródło: Materiały prasowe
d3jankv
d3jankv

Umowa została podpisana na 40 przegubowych autobusów Urbino 18, które zostały zamówione przez firmę Connexxion. Będąca własnością Trandev spółka jest jedną z największych w Holandii zapewniających usługi z zakresu transportu publicznego.

Zamówione pojazdy to autobusy przegubowe, zaopatrzone w dobrze znaną, holenderską jednostkę napędową firmy DAF, spełniającą normy czystości spalin Euro 6. Nowe Solarisy Urbino 18 będą używane w holenderskim regionie Amstelland-Meerlanden, wewnątrz tak zwanego systemu transportu publicznego R-net.

– To, że zdobyliśmy zamówienie na hermetycznym rynku holenderskim, jest dla nas nadzwyczajnym i bardzo ważnym osiągnięciem. Możemy zapewnić pasażerów R-net i Connexxion, że dostarczymy pojazdy o najwyższym standardzie jakości i bezpieczeństwa – powiedział Zbigniew Palenica, Wiceprezes Solaris Bus & Coach SA odpowiedzialny za Sprzedaż i Pojazdy Szynowe.

Działająca pod nazwą Solaris firma produkuje autobusy od 2001 roku i od tego czasu stała się prawdziwym hitem eksportowym naszego kraju. Polskie pojazdy jeżdżą już w 30 krajach na całym świecie, a wraz z Holandią i Luksemburgiem, który też niedawno podpisał umowę, liczba ta wzrośnie do 32. Jeszcze bardziej imponująco wygląda łączna liczba wyprodukowanych autobusów. Powstało ich już blisko 15 tys. i jeżdżą po ulicach ponad 600 miast świata.

d3jankv

Początkowo większość Solarisów trafiało na ulice polskich miast, ale w ostatnich latach eksport stanowił zdecydowaną większość sprzedanych pojazdów. Można je spotkać między innymi* w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i na francuskiej wyspie Reunion* znajdującej się na Oceanie Indyjskim.

Solaris Bus & Couch nie tylko oferuje autobusy o napędzie tradycyjnym, ale pracuje również nad modelami elektrycznymi czy takimi, które posiadają ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Właśnie ta innowacyjność ma zapewnić polskiej firmie dalsze sukcesy.

d3jankv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3jankv
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj