Auta z pięcioma gwiazdkami od EuroNCAP
BMW serii 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 oraz Peugeot 208 - oto auta które otrzymały najwyższą ocenę pięciu gwiazdek od Euro NCAP. Tak wysoka nota została przyznana za ochronę dzieci
BMW serii 3
Zajmujący się badaniem poziomu bezpieczeństwa samochodów ośrodek Euro NCAP przedstawił wyniki testów zderzeniowych pięciu samochodów. Wszystkie otrzymały pięć gwiazdek, co jednak nie oznacza, że wypadły równie dobrze. Przedstawiamy szczegółowe wyniki testów.
BMW serii 3 dobrze wypadł w zderzeniu czołowym. Na wysokim poziomie stoi ochrona kolan oraz ud zarówno kierowcy, jak i pasażera. Auto zapewnia wysokie bezpieczeństwo niezależnie od "rozmiarów" pasażera. Samochód z Bawarii osiągnął jeszcze lepsze wyniki w uderzeniu bocznym i zdobył maksymalną liczbę punktów. Taką samą punktację przyznano za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Nieznacznie gorzej BMW wypadło w zakresie bezpieczeństwa dzieci 3-letnich. W aucie istnieje możliwość wyłączenia poduszki powietrznej, leczy tylko w opcji dodatkowej, co, delikatnie mówiąc, nie przystaje samochodowi tej klasy.
Hyundai i30
Wysoko oceniony został również Hyundai i30. Auto zapewnia wysokie bezpieczeństwo podczas zderzenia czołowego oraz najechania przez inne auto z tyłu. Niestety, podczas uderzenia bocznego pasażerowie nie unikną urazu klatki piersiowej. Koreański kompakt zdobył maksymalną notę w zakresie bezpieczeństwa przewożonego dziecka, zarówno tego całkiem małego jak i większego. Istnieje możliwość wyłączenia poduszki powietrznej, co ma duże znaczenie podczas przewożenia dziecka tyłem do kierunku jazdy.
Mazda CX-5
Świetne noty otrzymała Mazda CX-5. Auto prezentuje wysoki poziom ochrony pasażerów podczas zderzenia czołowego.Podczas bardzo silnego uderzenia z boku ludzie wewnątrz auta mają zapewniony duży stopień bezpieczeństwa. Na maksymalną liczbę punktów oceniono ochronę dziecka 18-miesięcznego, na mniej - dziecka 3-letniego. Podobnie jak w przypadku i30 istnieje możliwość wyłączenia airbagu.
Peugeot 208
Najsłabszy z najbezpieczniejszych wozów to Peugeot 208. O ile auto zaprezentowało się dobrze w symulacji zderzenia czołowego to w przypadku uderzenia bocznego pasażerowie mogliby liczyć na więcej. Auto dobrze chroni dzieci. Istnieje możliwość wyłączenia poduszki powietrznej, lecz nota wydana przez Euro NCAP została obniżona za mało czytelne oznakowanie przycisku dezaktywacji airbagu.
Zderzenie z pieszym
W zakresie bezpieczeństwa pieszego podczas potrącenia najlepiej wypadło BMW serii 3 (78 proc.), na drugiej pozycji uplasował się Hyundai i30 (67 proc.), trzecie miejsce należy do Mazdy CX-5 (64 proc.). Najsłabiej wypadł Peugeot 208 (61 proc.).