Auta z pięcioma gwiazdkami od EuroNCAP

BMW serii 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 oraz Peugeot 208 - oto auta które otrzymały najwyższą ocenę pięciu gwiazdek od Euro NCAP. Tak wysoka nota została przyznana za ochronę dzieci

Obraz
Źródło zdjęć: © Euro NCAP

/ 5BMW serii 3

Obraz
© Euro NCAP

Zajmujący się badaniem poziomu bezpieczeństwa samochodów ośrodek Euro NCAP przedstawił wyniki testów zderzeniowych pięciu samochodów. Wszystkie otrzymały pięć gwiazdek, co jednak nie oznacza, że wypadły równie dobrze. Przedstawiamy szczegółowe wyniki testów.

BMW serii 3 dobrze wypadł w zderzeniu czołowym. Na wysokim poziomie stoi ochrona kolan oraz ud zarówno kierowcy, jak i pasażera. Auto zapewnia wysokie bezpieczeństwo niezależnie od "rozmiarów" pasażera. Samochód z Bawarii osiągnął jeszcze lepsze wyniki w uderzeniu bocznym i zdobył maksymalną liczbę punktów. Taką samą punktację przyznano za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Nieznacznie gorzej BMW wypadło w zakresie bezpieczeństwa dzieci 3-letnich. W aucie istnieje możliwość wyłączenia poduszki powietrznej, leczy tylko w opcji dodatkowej, co, delikatnie mówiąc, nie przystaje samochodowi tej klasy.

/ 5Hyundai i30

Obraz
© Euro NCAP

Wysoko oceniony został również Hyundai i30. Auto zapewnia wysokie bezpieczeństwo podczas zderzenia czołowego oraz najechania przez inne auto z tyłu. Niestety, podczas uderzenia bocznego pasażerowie nie unikną urazu klatki piersiowej. Koreański kompakt zdobył maksymalną notę w zakresie bezpieczeństwa przewożonego dziecka, zarówno tego całkiem małego jak i większego. Istnieje możliwość wyłączenia poduszki powietrznej, co ma duże znaczenie podczas przewożenia dziecka tyłem do kierunku jazdy.

/ 5Mazda CX-5

Obraz
© Euro NCAP

Świetne noty otrzymała Mazda CX-5. Auto prezentuje wysoki poziom ochrony pasażerów podczas zderzenia czołowego.Podczas bardzo silnego uderzenia z boku ludzie wewnątrz auta mają zapewniony duży stopień bezpieczeństwa. Na maksymalną liczbę punktów oceniono ochronę dziecka 18-miesięcznego, na mniej - dziecka 3-letniego. Podobnie jak w przypadku i30 istnieje możliwość wyłączenia airbagu.

/ 5Peugeot 208

Obraz
© Euro NCAP

Najsłabszy z najbezpieczniejszych wozów to Peugeot 208. O ile auto zaprezentowało się dobrze w symulacji zderzenia czołowego to w przypadku uderzenia bocznego pasażerowie mogliby liczyć na więcej. Auto dobrze chroni dzieci. Istnieje możliwość wyłączenia poduszki powietrznej, lecz nota wydana przez Euro NCAP została obniżona za mało czytelne oznakowanie przycisku dezaktywacji airbagu.

/ 5Zderzenie z pieszym

Obraz
© EuroNCAP

W zakresie bezpieczeństwa pieszego podczas potrącenia najlepiej wypadło BMW serii 3 (78 proc.), na drugiej pozycji uplasował się Hyundai i30 (67 proc.), trzecie miejsce należy do Mazdy CX-5 (64 proc.). Najsłabiej wypadł Peugeot 208 (61 proc.).

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła