Audi R8 Spyder V10 zadebiutuje w Nowym Jorku
Podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku zadebiutuje Audi R8 Spyder V10. Kabriolet rozpędzi się do "setki" w 3,6 s, zaś jego prędkość maksymalna to 318 km/h.
Takie parametry są zasługą 540-konnego, wolnossącego silnika 5,2 TFSI. Jego maksymalny moment obrotowy to 540 Nm przy 6 500 obr./min. Średnie spalanie paliwa ustalono na 11,7 l/100 km a emisję CO2 - 277 g/km. Z jednostką współpracuje siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia S-tronic.
Przekładnia przekierowuje moc silnika do nowo zaprojektowanego napędu quattro z elektronicznie poruszanym sprzęgłem wielopłytkowym umieszczonym przy przedniej osi. Działające na wszystkie koła sprzęgło rozdziela moment zależnie od sytuacji - w skrajnych przypadkach jego 100 proc. może być skierowane na oś przednią lub tylną. System sprzęgła zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy, który może pracować w czterech trybach.
Nowe Audi ma lekki dach tkaninowy, kończący się z tyłu dwoma "płetwami", które odpowiadają za odpowiednie jego napięcie. Napęd otwiera i zamyka dach w 20 s. Czynność tę można przeprowadzić na postoju lub podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Tylną szybę, umieszczoną w przegrodzie między przedziałem pasażerskim a komorą silnika, można podnosić i opuszczać. Samochód waży 1 612 kg, przy czym karoseria ma masę 208 kg dzięki zastosowaniu aluminium i karbonu.
We wnętrzu znalazły się wielofunkcyjne przyciski oraz wirtualny kokpit z 12-calowym wyświetlaczem. Na życzenie będzie on prezentował informacje dotyczące dynamiki jazdy oraz zawartość smartfona. Kolejnym dodatkowym elementem wyposażenia jest Audi phone box, pozwalający na sprzężenie telefonu z anteną samochodową oraz jego indukcyjne ładowanie. Zamontowany system audio to Bang & Olufsen Sound System z wbudowanymi w zagłówki głośnikami.
Źródło: Audi
ll