Audi Prologue Allroad: hybryda na każdą nawierzchnię

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju debiutuje koncepcyjne Audi prologue allroad. Za napęd odpowiada układ hybrydowy, który generuje 734 KM mocy.

Samochód ma łączyć komfort i dynamikę klasy wyższej z praktycznością i właściwościami terenowymi. Obserowane z boku Audi mierzące 5,13 m długości zwraca uwagę długą częścią przednią, a następnie szybko opadającą linią dachu i płaskimi słupkami D. W listwy boczne wbudowano sensoryczne czujniki automatycznie otwierające drzwi, a pokrywy gniazda ładowania i zbiornika paliwa otwierają się elektrycznie. Relingi dachowe, korpusy lusterek, okolice okien i użebrowanie osłony chłodnicy Singleframe wykonano z aluminium. Tył pojazd pochylono ku przodowi, a pokrywy świateł zbudowano z odpowiednio uformowanego szkła, co nadało emitowanemu światłu plastycznego efektu.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzu znajdziemy rozciągniętą konsolę środkową oraz fotele przednie, które wydają się unosić w powietrzu. Styliści umieścili deskę rozdzielczą ściśle poziomo, a jej górna powierzchnia jest częścią łuku przebiegającego przez całe wnętrze i bagażnik. Perforowana tapicerka deski kryje w sobie szeroki pas kratki wentylacyjnej, chowającej się we wnętrzu, jeżeli temperatura klimatyzacji ustawiona jest na niższe wartości. Tablica rozdzielcza ma na całej szerokości formę jednolitej powierzchni z trzema wyświetlaczami dotykowymi. Dwa ukierunkowane na kierowcę wyświetlacze, umieszczone po obu stronach kierownicy, otoczone są aluminiowymi klamrami. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą. Zaprogramowane przez pasażera opcje można przenieść posuwistym ruchem na prawy wyświetlacz obok kierowcy lub na Audi virtual cockpit future umieszczony przed kierowcą, w miejscu tradycyjnych zegarów. Na konsoli środkowej umieszczono kolejny
wyświetlacz, obsługujący klimatyzację, infotainment i pozwalający palcem wpisywać wybrany tekst.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Pasażerowie z tyłu Audi prologue allroad zajmują miejsca na pojedynczych fotelach i korzystają z kolejnego wyświetlacza OLED na konsoli środkowej. Przy jego pomocy ustawiają położenie foteli, klimatyzację i systemy infotainment dla ich obszaru lub wymieniają dane z kierowcą. Po włączeniu systemu audio, z osłon za tylnymi fotelami wysuwa się spojler dźwiękowy, który równomiernie rozprowadza muzykę we wnętrzu auta. Dwa dające się zamocować na oparciu przednich siedzeń tablety Audi, również korzystają z technologii OLED.

Napędzająca samochód hybryda składa się z jednostki V8 4,0 TFSI, silnika elektrycznego zintegrowanego z 8-stopniową, automatyczną skrzynią tiptronic oraz akumulatora litowo-jonowego umieszczonego z tyłu. Łączna moc wynosi 734 KM a moment obrotowy – 900 Nm. Koncept przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 s i zużywa średnio 2,4 l/100 km. W trybie elektrycznym model jest w stanie pokonać dystans 54 km. Ciekawostką jest możliwość indukcyjnego ładowania akumulatorów.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025