Trwa ładowanie...

Audi Prologue Allroad: hybryda na każdą nawierzchnię

Audi Prologue Allroad: hybryda na każdą nawierzchnięŹródło: zdjęcie producenta
d3iutxv
d3iutxv

Podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju debiutuje koncepcyjne Audi prologue allroad. Za napęd odpowiada układ hybrydowy, który generuje 734 KM mocy.

Samochód ma łączyć komfort i dynamikę klasy wyższej z praktycznością i właściwościami terenowymi. Obserowane z boku Audi mierzące 5,13 m długości zwraca uwagę długą częścią przednią, a następnie szybko opadającą linią dachu i płaskimi słupkami D. W listwy boczne wbudowano sensoryczne czujniki automatycznie otwierające drzwi, a pokrywy gniazda ładowania i zbiornika paliwa otwierają się elektrycznie. Relingi dachowe, korpusy lusterek, okolice okien i użebrowanie osłony chłodnicy Singleframe wykonano z aluminium. Tył pojazd pochylono ku przodowi, a pokrywy świateł zbudowano z odpowiednio uformowanego szkła, co nadało emitowanemu światłu plastycznego efektu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzu znajdziemy rozciągniętą konsolę środkową oraz fotele przednie, które wydają się unosić w powietrzu. Styliści umieścili deskę rozdzielczą ściśle poziomo, a jej górna powierzchnia jest częścią łuku przebiegającego przez całe wnętrze i bagażnik. Perforowana tapicerka deski kryje w sobie szeroki pas kratki wentylacyjnej, chowającej się we wnętrzu, jeżeli temperatura klimatyzacji ustawiona jest na niższe wartości. Tablica rozdzielcza ma na całej szerokości formę jednolitej powierzchni z trzema wyświetlaczami dotykowymi. Dwa ukierunkowane na kierowcę wyświetlacze, umieszczone po obu stronach kierownicy, otoczone są aluminiowymi klamrami. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą. Zaprogramowane przez pasażera opcje można przenieść posuwistym ruchem na prawy wyświetlacz obok kierowcy lub na Audi virtual cockpit future umieszczony przed kierowcą, w miejscu tradycyjnych zegarów. Na konsoli środkowej umieszczono kolejny
wyświetlacz, obsługujący klimatyzację, infotainment i pozwalający palcem wpisywać wybrany tekst.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Pasażerowie z tyłu Audi prologue allroad zajmują miejsca na pojedynczych fotelach i korzystają z kolejnego wyświetlacza OLED na konsoli środkowej. Przy jego pomocy ustawiają położenie foteli, klimatyzację i systemy infotainment dla ich obszaru lub wymieniają dane z kierowcą. Po włączeniu systemu audio, z osłon za tylnymi fotelami wysuwa się spojler dźwiękowy, który równomiernie rozprowadza muzykę we wnętrzu auta. Dwa dające się zamocować na oparciu przednich siedzeń tablety Audi, również korzystają z technologii OLED.

d3iutxv

Napędzająca samochód hybryda składa się z jednostki V8 4,0 TFSI, silnika elektrycznego zintegrowanego z 8-stopniową, automatyczną skrzynią tiptronic oraz akumulatora litowo-jonowego umieszczonego z tyłu. Łączna moc wynosi 734 KM a moment obrotowy – 900 Nm. Koncept przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 s i zużywa średnio 2,4 l/100 km. W trybie elektrycznym model jest w stanie pokonać dystans 54 km. Ciekawostką jest możliwość indukcyjnego ładowania akumulatorów.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

d3iutxv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3iutxv
Więcej tematów