Audi Prologue Allroad: hybryda na każdą nawierzchnię

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju debiutuje koncepcyjne Audi prologue allroad. Za napęd odpowiada układ hybrydowy, który generuje 734 KM mocy.

Samochód ma łączyć komfort i dynamikę klasy wyższej z praktycznością i właściwościami terenowymi. Obserowane z boku Audi mierzące 5,13 m długości zwraca uwagę długą częścią przednią, a następnie szybko opadającą linią dachu i płaskimi słupkami D. W listwy boczne wbudowano sensoryczne czujniki automatycznie otwierające drzwi, a pokrywy gniazda ładowania i zbiornika paliwa otwierają się elektrycznie. Relingi dachowe, korpusy lusterek, okolice okien i użebrowanie osłony chłodnicy Singleframe wykonano z aluminium. Tył pojazd pochylono ku przodowi, a pokrywy świateł zbudowano z odpowiednio uformowanego szkła, co nadało emitowanemu światłu plastycznego efektu.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzu znajdziemy rozciągniętą konsolę środkową oraz fotele przednie, które wydają się unosić w powietrzu. Styliści umieścili deskę rozdzielczą ściśle poziomo, a jej górna powierzchnia jest częścią łuku przebiegającego przez całe wnętrze i bagażnik. Perforowana tapicerka deski kryje w sobie szeroki pas kratki wentylacyjnej, chowającej się we wnętrzu, jeżeli temperatura klimatyzacji ustawiona jest na niższe wartości. Tablica rozdzielcza ma na całej szerokości formę jednolitej powierzchni z trzema wyświetlaczami dotykowymi. Dwa ukierunkowane na kierowcę wyświetlacze, umieszczone po obu stronach kierownicy, otoczone są aluminiowymi klamrami. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą. Zaprogramowane przez pasażera opcje można przenieść posuwistym ruchem na prawy wyświetlacz obok kierowcy lub na Audi virtual cockpit future umieszczony przed kierowcą, w miejscu tradycyjnych zegarów. Na konsoli środkowej umieszczono kolejny
wyświetlacz, obsługujący klimatyzację, infotainment i pozwalający palcem wpisywać wybrany tekst.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Pasażerowie z tyłu Audi prologue allroad zajmują miejsca na pojedynczych fotelach i korzystają z kolejnego wyświetlacza OLED na konsoli środkowej. Przy jego pomocy ustawiają położenie foteli, klimatyzację i systemy infotainment dla ich obszaru lub wymieniają dane z kierowcą. Po włączeniu systemu audio, z osłon za tylnymi fotelami wysuwa się spojler dźwiękowy, który równomiernie rozprowadza muzykę we wnętrzu auta. Dwa dające się zamocować na oparciu przednich siedzeń tablety Audi, również korzystają z technologii OLED.

Napędzająca samochód hybryda składa się z jednostki V8 4,0 TFSI, silnika elektrycznego zintegrowanego z 8-stopniową, automatyczną skrzynią tiptronic oraz akumulatora litowo-jonowego umieszczonego z tyłu. Łączna moc wynosi 734 KM a moment obrotowy – 900 Nm. Koncept przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 s i zużywa średnio 2,4 l/100 km. W trybie elektrycznym model jest w stanie pokonać dystans 54 km. Ciekawostką jest możliwość indukcyjnego ładowania akumulatorów.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟