Audi A1 e-tron testowany na szeroką skalę
Audi przy wsparciu niemieckiego rządu testuje na szeroką skalę swojego małego, miejskiego "elektryka" - A1 e-tron. Badania mają dostarczyć niezbędnych do rozwoju wiadomości.
Testy w warunkach eksploatacji flotowej zakończyły się pozytywnie jeszcze w 2012 r. Badane egzemplarze pokonały łącznie 50 000 km, zaś zgromadzona na temat ich ładowania i funkcjonowania podczas codziennego użytkowania wiedza przyniosła wiele cennych informacji. A1 e-tron w swojej drugiej wersji zyskało dodatkową moc - teraz pojazd dysponuje 85 kW i 300 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,8 s a ograniczona prędkość maksymalna - 130 km/h.
Akumulator litowo jonowy w kształcie litery "T" magazynuje 13,3 kWh i zapewnia w trybie jazdy elektrycznej zasięg 50 km. Korzystając z domowego gniazdka pod napięciem 230 V można go naładować do pełna w ok. 3 h. Podczas dłuższych podróży przyda się umieszczony z tyłu pojazdu jednowirnikowy silnik Wankla o mocy 34 KM i pojemności 354 cm sześc., dzięki któremu zasięg zwiększa się do 250 km. Jednocześnie nie połączony mechanicznie z kołami przedniej osi Range Extender ładuje akumulator za pośrednictwem alternatora.
W ramach projektu "Witryna elektromobilność" wspieranego przez niemiecki rząd testowanych jest 80 egzemplarzy pojazdu w Bawarii, Saksonii, Badenii-Wirtembergii, Berlinie i Brandenburgii oraz w Dolnej Saksonii. Przewiduje się, że testerzy pokonają łącznie ok. 1 mln km. Dodatkowo w Ingolstadt rozpoczyna się realizacja projektu "Inteligentne ładowanie", którego celem jest opracowanie systemu sterującego infrastrukturą komunikacyjną i umożliwiającą pojazdów, zaś w Monachium 15 osób nieposiadających garażu otrzyma A1 e-tron. Ma to przekazać wiedzę na temat publicznej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.
Różnego rodzaju testy przewidziano również w Berlinie, Garmisch-Partenkirchen oraz Stuttgarcie.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl