WAŻNE
TERAZ

Rozlosowano grupy mistrzostw świata. Oto możliwi rywale Polski

Aston Martin DB11 V8 - brytyjskie coupé z niemieckim silnikiem

W 2013 roku koncern Daimler AG przejął tylko 5 proc. udziałów spółki Aston Martin Lagonda i jednocześnie zawiązano współpracę w budowie silników. Najnowszy model DB11 V8 jest pierwszym jej owocem, a jednocześnie modelem, który ma poszerzyć klientele brytyjskiej marki.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Aston Martin
Marcin Łobodziński

Aston Martin DB11 jest topowym modelem tej marki produkowanym seryjnie. Zadebiutował w zeszłym roku z silnikiem 5.2 V12 o mocy 608 KM. Chwilę trzeba było poczekać na niżej pozycjonowaną wersję V8 i właśnie nadeszła ta chwila. Aston Martin prezentuje owoc współpracy z AMG w postaci 4-litrowego silnika V8 z doładowaniem.

Obraz
© Materiały prasowe | Aston Martin

Silnik rozwija moc 510 KM i moment obrotowy 675 Nm. Prędkość 100 km/h samochód osiąga w czasie 4 sekund, a przyspieszenie kończy po rozwinięciu 300 km/h. Nie można więc powiedzieć, by DB11 V8 było słabe lub powolne.

Konstrukcja zaprojektowana i stworzona w niemieckim AMG została dostosowana do budowy i charakteru brytyjskiego coupé. Układ dolotowy, wydechowy i smarowania są inne niż w Mercedesach, korzystających z tego motoru. Zmieniono także pracę przepustnicy oraz napisano od podstaw program do sterowania wtryskiem i zapłonem. Wszytko po to, aby uzyskać indywidualny i oryginalny dźwięk, jaki należy się temu arystokracie.

Obraz
© Materiały prasowe | Aston Martin

Przedstawiciele Astona Martina podkreślają, że samochód nie jest gorszy od wersji V12 – jest inny. Kierowany do osób szukających lekko prowadzącego się i wydajnego coupé, którym z przyjemnością będą podróżowali na co dzień. Auto jest lżejsze o 115 kg od V12 - waży dokładnie 1760 kg. Umieszczenie sinika za przednią osią ma korzystny wpływ na wyważenie. Konstruktorzy musieli sporo pozmieniać w układzie jezdnym i przeprogramować system ESP, aby stworzyć model, który daje dużą przyjemność z jazdy.

Co ważne dla klientów, wyposażenie standardowe i dodatkowe obejmuje wszystko, co można zamówić w odmianie V12. Z kolorami oraz indywidualnymi specyfikacjami włącznie. Prezes Astona Martina Dr Andy Palmer bez owijania w bawełnę przyznał, że DB11 V8 posłuży głównie poszerzeniu grona klientów, chcących skosztować charakteru wozu tej marki. Firma liczy także na dobrą sprzedaż w Chinach.

Obraz
© Materiały prasowe | Aston Martin

Od razu ustalono cenę, która w Niemczech wyniesie 184 000 euro, czyli około 780 000 zł. Premiera odbędzie się podczas wydarzenia Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii, które rozpoczyna się jutro.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟