Aston Martin DB11 V8 - brytyjskie coupé z niemieckim silnikiem

W 2013 roku koncern Daimler AG przejął tylko 5 proc. udziałów spółki Aston Martin Lagonda i jednocześnie zawiązano współpracę w budowie silników. Najnowszy model DB11 V8 jest pierwszym jej owocem, a jednocześnie modelem, który ma poszerzyć klientele brytyjskiej marki.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Aston Martin
Marcin Łobodziński

Aston Martin DB11 jest topowym modelem tej marki produkowanym seryjnie. Zadebiutował w zeszłym roku z silnikiem 5.2 V12 o mocy 608 KM. Chwilę trzeba było poczekać na niżej pozycjonowaną wersję V8 i właśnie nadeszła ta chwila. Aston Martin prezentuje owoc współpracy z AMG w postaci 4-litrowego silnika V8 z doładowaniem.

Obraz
© Materiały prasowe | Aston Martin

Silnik rozwija moc 510 KM i moment obrotowy 675 Nm. Prędkość 100 km/h samochód osiąga w czasie 4 sekund, a przyspieszenie kończy po rozwinięciu 300 km/h. Nie można więc powiedzieć, by DB11 V8 było słabe lub powolne.

Konstrukcja zaprojektowana i stworzona w niemieckim AMG została dostosowana do budowy i charakteru brytyjskiego coupé. Układ dolotowy, wydechowy i smarowania są inne niż w Mercedesach, korzystających z tego motoru. Zmieniono także pracę przepustnicy oraz napisano od podstaw program do sterowania wtryskiem i zapłonem. Wszytko po to, aby uzyskać indywidualny i oryginalny dźwięk, jaki należy się temu arystokracie.

Obraz
© Materiały prasowe | Aston Martin

Przedstawiciele Astona Martina podkreślają, że samochód nie jest gorszy od wersji V12 – jest inny. Kierowany do osób szukających lekko prowadzącego się i wydajnego coupé, którym z przyjemnością będą podróżowali na co dzień. Auto jest lżejsze o 115 kg od V12 - waży dokładnie 1760 kg. Umieszczenie sinika za przednią osią ma korzystny wpływ na wyważenie. Konstruktorzy musieli sporo pozmieniać w układzie jezdnym i przeprogramować system ESP, aby stworzyć model, który daje dużą przyjemność z jazdy.

Co ważne dla klientów, wyposażenie standardowe i dodatkowe obejmuje wszystko, co można zamówić w odmianie V12. Z kolorami oraz indywidualnymi specyfikacjami włącznie. Prezes Astona Martina Dr Andy Palmer bez owijania w bawełnę przyznał, że DB11 V8 posłuży głównie poszerzeniu grona klientów, chcących skosztować charakteru wozu tej marki. Firma liczy także na dobrą sprzedaż w Chinach.

Obraz
© Materiały prasowe | Aston Martin

Od razu ustalono cenę, która w Niemczech wyniesie 184 000 euro, czyli około 780 000 zł. Premiera odbędzie się podczas wydarzenia Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii, które rozpoczyna się jutro.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła