"Angliki": zakup samochodu to początek długiej drogi

W Polsce można już rejestrować i ubezpieczać tak zwane "angliki", czyli auta z kierownicą po prawej stronie. Zakup takiego samochodu to jednak dopiero początek dość długiej i skomplikowanej procedury.

Kiedy okazało się, że "angliki" będzie można legalnie sprowadzać, rejestrować i ubezpieczać, wydawało się, że błyskawicznie rozpocznie się masowy boom na tego typu auta. Są bowiem tańsze, a oferta jest przebogata.

Jak się jednak okazuje, z autami z kierownicą po prawej stronie wciąż jest ogromny problem. Na filmie krok po kroku wyjaśnione jest, na jakie miny naraża się posiadacz takiego auta i ile kosztuje ich rozbrojenie.

Oddzielnym tematem pozostaje kwestia bezpieczeństwa. Chociaż to auta jak wszystkie inne, to jednak wiele osób postanowiło nie ryzykować i nie kupować "anglika", nawet mimo atrakcyjnej ceny. Są dużo mniej bezpieczne ze względu na obowiązujący w Polsce prawostronny ruch.

Choć wiele warsztatów bez problemu przerobi "anglika" pod wymogi polskich przepisów, a niektóre ubezpieczalnie postanowiły nie podwyższać cen składek OC i AC, to wydaje się, że wieszczony przez wiele miesięcy wzrost popytu na auta z kierownicą po prawej stronie jak na razie nie będzie miał miejsca. U kierowców zwyciężył zdrowy rozsądek.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła