Amerykański Mercedes: R 63 AMG

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9118/mbr63_amg-3.jpg',550,366) ) |
| --- | Podczas odbywającego się właśnie w Chicago salonu samochodowego, Mercedes-Benz zaprezentował ultra sportową wersję modelu zaprojektowanego specjalnie z myślą o amerykańskim rynku - Klasy R. Model nazwany R 63 AMG odznaczać się ma zaletami bardzo luksusowego długodystansowego pojazdu zapewniającego wygody aż sześciu pasażerom, a jednocześnie zapewniać frajdę, jakiej dostarczają zwykle małe, zrywne auta sportowe.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9118/mbr63_amg-4.jpg',550,400) ) |
| --- | Sercem R 63 AMG jest ośmiocylindrowy motor o mocy maksymalnej 510 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 630 Nm. Moc przenoszona jest za pośrednictwem siedmioprzekładniowej skrzyni automatycznej AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC na wszystkie cztery koła, przy czym rozdzielana jest na przednią i tylną oś w proporcji 40:60. Dzięki tak skonstruowanemu zespołowi napędowemu, ten potężny samochód odznacza się doskonałymi parametrami – nawet jeśli zważyć, że pojemność silnika wynosi 6,3 litra. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, więc to przyspieszenie daje wyobrażenie o potencjale tego samochodu: sprint od 0 do 100 km/h zabiera zaledwie 5 sekund. Potęga silnika znajduje także ucieleśnienie w detalu postrzeganym zazwyczaj jedynie w kategoriach estetycznych, a mianowicie rozmiarze kół. R 63 AMG jest pierwszym samochodem Mercedesa wyposażanym opcjonalnie w obręcze kół o średnicy 21 cali. Cóż to musi być za moment obrotowy, by poruszyć taką dźwignię.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Ponadprzeciętny komfort podróżowania wynika nie tylko z dużych rozmiarów auta, ale przede wszystkim z zastosowania pneumatycznego zawieszenie adaptacyjnego. Dostosowuje ono automatycznie, lub poprzez wybór określonego trybu, prześwit i stopień tłumienia. …I choć pewnie nie jest to Citroen, to przyjąć można na wiarę, że Klasa R rzeczywiście zapewnia swym pasażerom wygodę niezbędną do wielogodzinnych podróży amerykańskimi autostradami. A że u nas autostrad nie ma, to szykowny Mercedes R 63 AMG nie znajdzie chyba w Polsce zbyt wielu amatorów.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła