Alfa Romeo Giulia: na początek tylko wersja dieslowska
Choć nikt tym autem jeszcze nie jeździł, teoretycznie Alfę Romeo Giulia można już zamawiać. Do wyboru są dwie wersje silnikowe. Diesel o pojemności 2.2 l. i mocna benzyna V6 BiTurbo. Ten drugi silnik do sprzedaży trafi jednak znacznie później.
Pierwsza z nich generuje 147 KM mocy i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie do "setki" w 8,4 s i prędkość maksymalną 220 km/h. Wariant wyposażony w skrzynię automatyczną charakteryzuje się o 70 Nm większym momentem obrotowym i o 0,2 s krótszym czasem sprintu do 100 km/h.
Mocniejsza wersja wysokoprężna oferuje 177 KM, jednak maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian. 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu w 7,2 lub 7,1 s (odpowiednio z manualną i automatyczną skrzynią biegów), zaś prędkość maksymalna to 230 km/h. Z danych producenta wynika, że każdy z powyższych wariantów będzie zużywał tyle samo paliwa - 4,2 l/100 km.
Z czasem do gamy dołączy 2,9-litrowa wersja benzynowa BiTurbo, dostępna ze skrzynią manualną lub automatyczną. W obu przypadkach spod maski wydobywać się będzie 510 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie same będą również osiągi - "setka" w 3,9 s a prędkość maksymalna 307 km/h. Wariant ze skrzynią manualną ma zużywać 12,8 a z automatyczną - 12,4 l/100 km. Innym oferowanym "benzyniakiem" będzie 2,0 (200 lub 280 KM), jednak nie są jeszcze znane jego szczegóły techniczne.
Wszystkie wersje Giulii będą wyposażone w nowy układ hamulcowy, który pozwoli wyhamować ze 100 km/h na dystansie 38,5 m. Innymi elementami, w które zostanie "uzbrojony" ten model, są system samoczynnego hamowania awaryjnego, ostrzeżenie przed kolizją czołową oraz system multimedialny z 6,5-calowym wyświetlaczem. Za dopłatą auto wzbogaci się o większy, 8,8-calowy ekran i szereg pakietów. Paletę akcesoriów dodatkowych przygotuje również Mopar.
ll