Trwa ładowanie...

Afera Volkswagena może sprawić, że znacznie wzrośnie popularność AdBlue

12
Share
Afera Volkswagena może sprawić, że znacznie wzrośnie popularność AdBlueŹródło: zdjęcie producenta
d3beeon
d3beeon

W wyniku skandalu dotyczącego nadmiernej emisji spalin przez auta grupy Volkswagena prawdopodobnie znacznie wzrośnie sprzedaż związku AdBlue. A to może oznaczać duże zyski dla polskiego producenta, Grupy Azoty - informuje wnp.pl.

AdBlue to handlowa nazwa 32,5-procentowego wodnego roztworu mocznika. Wykorzystuje się go w pojazdach jako reduktora w celu rozłożenia tlenków azotu. W samochodach zakładany jest specjalny zbiornik, z którego Adblue jest wtryskiwany do układu wydechowego. Dzięki temu w katalizatorze SCR znajdującym się w rurze wydechowej dochodzi do przekształcenia większości tlenków azotu w czysty azot i wodę.

Do tej pory z wodnego roztworu mocznika korzystały głównie samochody ciężarowe, jednak może się to zmienić poprzez coraz ostrzejsze normy emisji spalin. Obowiązująca od września 2015 r. norma Euro 6 zakłada, że auto może emitować do 0,080 g tlenków azotu na każdy przejechany kilometr (w normie Euro 5 było to 0,180 g/km). Producenci stosowali różne rozwiązania, aby sprostać tym wymogom - jak widać na przykładzie Volkswagena - nie zawsze zgodnie z prawem.

d3beeon

Eksperci przewidują, że Adblue znajdzie zastosowanie w dużo szerszej gamie modeli osobówek, niż do tej pory (rozwiązanie stosuje m. in. Mercedes)
. Szacunkowe zużycie tego produktu wynosi ok. 4-5 proc. ilości spalanego oleju napędowego, co przy np. 7 l ON/100 km przekłada się na zużycie 0,28-0,35 l/100 km.

Polskim potentatem w produkcji roztworu mocznika jest Grupa Azoty, która wytwarza go przeszło 250 mln ton. Jeżeli w autach osobowych dojdzie do zmian, które zakładają specjaliści, polska firma może liczyć na znaczący wzrost sprzedaży.

Źródło: wnp.pl

ll

NA ŻYWO
d3beeon
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze (12)

Dzieci widzą i słyszą. #StopMowieNienawiści.
04 grudzień 2015,
aaaaaaaAdBlue w samochodach osobowych nie będzie zbyt dobrym rozwiązaniem dla zwykłego użytkownika. Układ bardzo sterylny i awaryjny, koszty serwisowania i napraw ...Czytaj całość
04 grudzień 2015,
mWidzę, że panuje tu cenzura. Nowobogaccy będą mieli nietęgie miny, gdy do swoich "Prestiży" będą musieli obok gnojówki wlewać też szczyny.
04 grudzień 2015,
dfghjna drzewo zadnych blu - i wasza ekologie
Rozwiń komentarze (12)
d3beeon
d3beeon
d3beeon
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj