WAŻNE
TERAZ

Tajne posiedzenie Sejmu. Tusk zwrócił się do Czarzastego

Abarth i Alfa Romeo podbijają serca Niemców. Włoskie auta im niestraszne

Głosami czytelników niemieckiego magazynu "Sport Auto" Alfa Romeo Giulia została uznana za najlepszy importowany samochód sportowy 2017 roku aż w dwóch kategoriach. Wśród małych aut sportowych triumfował natomiast Abarth 695 biposto.

Alfa Romeo Giulia zaskoczyła dojrzałością konstrukcji i osiągami w wersji Qaurdifoglio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

Nagrody w plebiscycie Sport Auto AWARD przyznawane są przez niemiecki magazyn motoryzacyjny wyłącznie samochodom sportowym - zarówno seryjnym, jak i tuningowanym. Osobne kategorie stworzono dla aut niemieckich oraz importowanych.

Pierwsze miejsce w kategorii seryjnych sedanów z importu w cenie do 100 tys. euro zdobyła Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio z silnikiem benzynowym V6 turbo o mocy 510 KM. Z kolei Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Veloce, z silnikiem benzynowym o mocy 280 KM, wygrała w konkurencji seryjnych importowanych sedanów o wartości do 50 tys. euro. Gdyby porównać głosy czytelników oddane na niemieckie auta, to oba zwycięskie modele Alfy Romeo także w tej klasyfikacji zajęłyby wysokie 3. miejsca w swoich kategoriach.

Alfa Romeo Giulia wyróżnia się na ulicy dzięki wysmakowanemu wyglądowi, o który zadbali włosy styliści, a dodatkowo oferuje mocny silnik, dostosowany do jego możliwości układ napędowy oraz zawieszenie ze stopu lub włókna węglowego z rozkładem ciężaru bliskim 50:50 na przednią i tylną oś, a także dzięki dużej mocy w stosunku do wagi.

Abarth 695 biposto to seryjna maszyna o mocy 190 KM, wyposażona w wiele elementów nadających mu charakter auta wyścigowego. Model został uznany przez fanów motoryzacji za najlepszy na rynku niemieckim zagraniczny mały samochód sportowy.

Jest to najbardziej ekstremalna i najpotężniejsza wersja Abartha w kategorii małych seryjnych samochodów. Dzięki turbodoładowaniu silnika o pojemności 1368 ccm i wyposażeniu charakterystycznemu dla aut wyścigowych, model 695 biposto zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, pokonując wielu niemieckich konkurentów.

Obraz
© Materiały prasowe

Abarth 695 biposto jest bliższy idei samochodu wyścigowego dopuszczonego do ruchu ulicznego niż jakikolwiek inny model w historii aut z logo skorpiona na masce. Silnik o pojemności 1,4 litra turbo zapewnia 190 KM przy 5750 obr./min. To dwuosobowe auto waży niecałe 997 kilogramów i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 sekundy oraz osiąga maksymalną prędkość 230 km/h.

Na sportowy charakter Abartha składają się aerodynamiczne elementy z włókna węglowego, opcjonalne poliwęglanowe okna boczne, układ wydechowy opracowany we współpracy ze specjalistami z firmy Akrapovic, wysokiej jakości hamulce Brembo oraz sportowe zawieszenie o regulowanej wysokości, z 18-calowymi obręczami OZ.

Nabywca może wybrać siedzenia wyścigowe Abarth Corsa by Sabelt z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Filtr tytanu za siedzeniami poprawia sztywność skrętną całego pojazdu, a przymocowana siatka służy jako schowek na kaski. Dodatkowo pochodzenie wyścigowe Abartha 695 biposto jest widoczne w systemie przekładniowym. Model ten jest dostępny opcjonalnie także w wersji z mechaniczną 5-biegową skrzynią typu "dog-ring", pozwalającą doświadczonym kierowcom na bardzo szybką zmianę biegów bez użycia sprzęgła. Skrzynia biegów połączona jest z mechaniczną blokadą lamelową zapewniającą optymalny napęd. Ta technologia pozwala Abarthowi 695 biposto łączyć cechy samochodu wyścigowego z wysoką wydajnością na drodze.

W 25. edycji "Sport Auto AWARD" udział wzięły ogółem 234 modele samochodów sportowych w 25 kategoriach.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀