ycipk-2apges

Abarth i Alfa Romeo podbijają serca Niemców. Włoskie auta im niestraszne

Głosami czytelników niemieckiego magazynu "Sport Auto" Alfa Romeo Giulia została uznana za najlepszy importowany samochód sportowy 2017 roku aż w dwóch kategoriach. Wśród małych aut sportowych triumfował natomiast Abarth 695 biposto.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Alfa Romeo Giulia zaskoczyła dojrzałością konstrukcji i osiągami w wersji Qaurdifoglio
Alfa Romeo Giulia zaskoczyła dojrzałością konstrukcji i osiągami w wersji Qaurdifoglio (Materiały prasowe)
ycipk-2apges

Nagrody w plebiscycie Sport Auto AWARD przyznawane są przez niemiecki magazyn motoryzacyjny wyłącznie samochodom sportowym - zarówno seryjnym, jak i tuningowanym. Osobne kategorie stworzono dla aut niemieckich oraz importowanych.

Pierwsze miejsce w kategorii seryjnych sedanów z importu w cenie do 100 tys. euro zdobyła Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio z silnikiem benzynowym V6 turbo o mocy 510 KM. Z kolei Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Veloce, z silnikiem benzynowym o mocy 280 KM, wygrała w konkurencji seryjnych importowanych sedanów o wartości do 50 tys. euro. Gdyby porównać głosy czytelników oddane na niemieckie auta, to oba zwycięskie modele Alfy Romeo także w tej klasyfikacji zajęłyby wysokie 3. miejsca w swoich kategoriach.

Alfa Romeo Giulia wyróżnia się na ulicy dzięki wysmakowanemu wyglądowi, o który zadbali włosy styliści, a dodatkowo oferuje mocny silnik, dostosowany do jego możliwości układ napędowy oraz zawieszenie ze stopu lub włókna węglowego z rozkładem ciężaru bliskim 50:50 na przednią i tylną oś, a także dzięki dużej mocy w stosunku do wagi.

ycipk-2apges

Abarth 695 biposto to seryjna maszyna o mocy 190 KM, wyposażona w wiele elementów nadających mu charakter auta wyścigowego. Model został uznany przez fanów motoryzacji za najlepszy na rynku niemieckim zagraniczny mały samochód sportowy.

Jest to najbardziej ekstremalna i najpotężniejsza wersja Abartha w kategorii małych seryjnych samochodów. Dzięki turbodoładowaniu silnika o pojemności 1368 ccm i wyposażeniu charakterystycznemu dla aut wyścigowych, model 695 biposto zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, pokonując wielu niemieckich konkurentów.

Materiały prasowe
Podziel się

Abarth 695 biposto jest bliższy idei samochodu wyścigowego dopuszczonego do ruchu ulicznego niż jakikolwiek inny model w historii aut z logo skorpiona na masce. Silnik o pojemności 1,4 litra turbo zapewnia 190 KM przy 5750 obr./min. To dwuosobowe auto waży niecałe 997 kilogramów i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 sekundy oraz osiąga maksymalną prędkość 230 km/h.

ycipk-2apges

Na sportowy charakter Abartha składają się aerodynamiczne elementy z włókna węglowego, opcjonalne poliwęglanowe okna boczne, układ wydechowy opracowany we współpracy ze specjalistami z firmy Akrapovic, wysokiej jakości hamulce Brembo oraz sportowe zawieszenie o regulowanej wysokości, z 18-calowymi obręczami OZ.

Nabywca może wybrać siedzenia wyścigowe Abarth Corsa by Sabelt z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Filtr tytanu za siedzeniami poprawia sztywność skrętną całego pojazdu, a przymocowana siatka służy jako schowek na kaski. Dodatkowo pochodzenie wyścigowe Abartha 695 biposto jest widoczne w systemie przekładniowym. Model ten jest dostępny opcjonalnie także w wersji z mechaniczną 5-biegową skrzynią typu "dog-ring", pozwalającą doświadczonym kierowcom na bardzo szybką zmianę biegów bez użycia sprzęgła. Skrzynia biegów połączona jest z mechaniczną blokadą lamelową zapewniającą optymalny napęd. Ta technologia pozwala Abarthowi 695 biposto łączyć cechy samochodu wyścigowego z wysoką wydajnością na drodze.

W 25. edycji "Sport Auto AWARD" udział wzięły ogółem 234 modele samochodów sportowych w 25 kategoriach.

Polub WP Moto
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-2apges

ycipk-2apges
ycipk-2apges