Trwa ładowanie...

7 mln samochodów z Bielska i Tychów

7 mln samochodów z Bielska i Tychów
d40afpy
d40afpy

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9280/7mln-fap.jpeg',550,367) ) |
| --- | Wczoraj z taśmy montażowej zjechał siedmiomilionowy egzemplarz wyprodukowany przez Fiat Auto Poland w zakładach należących wcześniej do FabrykI Samochodów Małolitrażowych. Pierwsze 3 348 543 samochodów zbudowano w Bielsku i w Tychach pod szyldem Fabryki Samochodów Małolitrażowych, zaś pozostałe 3 651 457 egzemplarzy wyprodukowała już spółka Fiat Auto Poland. Jubileuszowym autem była duma i chwała Fiata i polski hit eksportowy: Fiat Panda.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9280/syrena-105-01.jpeg',550,352) ) |
| --- | W 1972 roku WSM Bielsko przekształcono w Fabrykę Samochodów Małolitrażowych. Przeniesiono tam z Żerania produkcję modelu Syrena 105. W 1975 roku dobudowano drugi zakład w Tychach - obie file, w Bielsku i w Tychach działały pod jednym szyldem: Fabryka Samochodów Małolitrażowych, oba też przejął w 1991 roku Fiat. W FSM wyprodukowano ponad 300 tys Syrenek. Następnym modelem, był już Fiat, model 126, czyli „maluszek”. To od tego „samochodu” zaczynała chyba większość wszystkich polskich kierowców. Ogółem wyprodukowano 3,3 miliona „maluszków”.

d40afpy

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7764/seicento04-01.jpg',600,430) ) |
| --- | Pierwszym modelem budowanym po 1989 roku, było Cinquecento. Autko było bardzo nowoczesne, jak na te lata, co znajdowało odzwierciedlenie w cenie. Cinquecento kosztowało niemal tyle, co Polonez, czyli „topowy” model dostępny za PRL-u jedynie prominentom i badylarzom. Cinquecento wyprodukowano w liczbie 1 164 tys, a jego następcę Seicento w liczbie 1 212 tys.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8499/panda01.jpg',550,398) ) |
| --- | W Tychach i Bielsku produkowano krótkie, przeznaczone głównie na polski rynek serie modeli Uno, Punto , Bravo/Brava, Ducato, Marea, Siena i Palio. Wiązało się to z obowiązującymi przez długie lata cłami na samochody sprowadzane z Unii Europejskiej. Dzisiaj uruchamianie montażu tak małych serii nie jest uzasadnione, a zakłady w Tychach i Bielsku skupiły się głównie na produkcji modelu Panda.


d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj