Jakie popularne kompakty sprzedamy z najmniejszą stratą?
Portal Samar opublikował ranking na podstawie danych Info-Ekspert prezentujących auta, które po 3 latach i średnim rocznym przebiegu 30 tys. km będą warte najwięcej. Zestawienie dotyczy samochodów kompaktowych z benzynowym silnikiem i manualną skrzynią biegów.
Szacowana cena auta, za jaką będzie można je odsprzedać po określonym czasie, nazywana jest wartością rezydualną. Wpływ na nią ma wiele czynników: od rodzaju silnika czy przekładni, przez wersję wyposażeniową, wyniki w rankingach niezawodności aż po wizerunek marki. Wartość ta jest bardzo istotna, ponieważ w przybliżeniu określa, ile stracimy na samochodzie po kilku latach użytkowania. Wiele osób podczas wyboru nowego samochodu z salonu nie bierze tego czynnika pod uwagę, co może prowadzić do rozczarowań przy próbie późniejszej odsprzedaży.
Renault Mégane IV
Czwarta generacja kompaktowego renault ze 140-konnym silnikiem 1.3 TCe w wyposażeniu Business po trzech latach będzie warta 52,9 proc. ceny początkowej. A ta zaczyna się od 75,9 tys. zł dla tej wersji.
Hyundai i30 III
Kolejne w rankingu jest świetnie sprzedające się auto Koreańczyków. Z silnikiem 1.4/140 KM i w wersji Get! straci na wartości 44 proc. Obecnie cena tego samochodu wynosi 80,1 tys. zł
Kia Ceed III
Koncernowy brat i30 również dobrze będzie trzymał swoją wartość. Ze 140-konnym silnikiem 1.4 w wyposażeniu S po 3 latach będzie warty 56 proc. początkowej ceny (72,5 tys. zł).
Opel Astra K (V)
Według prognoz Opel Astra V ze 145-konnym silnikiem 1.2 w wersji Light, której ceny zaczynają się od 69,9 tys. zł, straci na wartości 42,2 proc. Tym samym niemiecki kompakt zajmuje czwarte miejsce w rankingu.
Toyota Corolla XII
Jedno z najpopularniejszych aut w Polsce otwiera podium kompaktów z najwyższą wartością rezydualną. W wersji Active i ze 116-konnym 1.2 za 3 lata najprawdopodobniej będzie warte 58,2 proc. wartości początkowej (75,9 tys. zł). W 2019 roku samochód zajął drugie miejsce wśród najchętniej kupowanych, zaś w 2020 roku prowadzi w rankingu.
VW Golf 8
Volkswagen Golf dopiero debiutuje na rynku, jednak eksperci wieszczą mu świetlaną przyszłość. Zaczynający się od 96,4 tys. zł kompakt dla ludu z silnikiem 1.5 TSI 150 KM i w wersji Life będzie warty 58,4 proc.
Škoda Octavia IV
Czeski kompakt również niedawno świętował premierę, ale według specjalistów w przyszłości właściciele stracą na nim najmniej. Za 150-konne 1.5 TSI Ambition przyjdzie nam zapłacić 94,8 tys. zł, zaś po trzech latach auto będzie warte 59,5 proc. Poprzednia generacja Octavii była najlepiej sprzedającym się samochodem w Polsce w 2019 roku.