Trwa ładowanie...
dsd1q5n
10 mld zł na budowę dróg w 7 lat. Polski system poboru opłat jednym z najbardziej efektywnych w Europie
drogi
06-07-2018 15:01

10 mld zł na budowę dróg w 7 lat. Polski system poboru opłat jednym z najbardziej efektywnych w Europie

Ponad 10 mld zł wpływów do Krajowego Funduszu Drogowego zapewnił przez siedem lat funkcjonowania elektroniczny system poboru opłat drogowych od kierowców. viaTOLL jest jednym z najbardziej efektywnych finansowo systemów w Europie, ale i najbardziej skomplikowanych. Obejmuje sieć 3660 km dróg, 964 bramownic rozmieszczonych w całym kraju, a zarejestrowanych jest w nim blisko 1,2 mln pojazdów. Od listopada br. pieczę nad nim przejmie publiczny podmiot – Główny Inspektorat Transportu Drogowego, który zastąpi dotychczasowego operatora, firmę Kapsch.

7 lat systemu viaTOLL to przede wsRozwiń

Transkrypcja:

7 lat systemu viaTOLL to przede wszystkim Przychody to ponad 10 miliardów zł Przygody które Wpłynęły do krajowego funduszu Co drogowego To jeden z najbardziej efekty Systemów europejski To koszty napój Poziomie 16 Przy Najniższy dopłatach Drogowych Systemy elektroniczne W Polsce firma Club budowa wiele system Europejskich Natomiast Wymogi jakie Postawił przed nami ząb Polski Oczywiście były Najwyższy szczyt Możliwy Ale też nie dziwię się dlatego że Skarb Państwa Co chciał zabezpieczy Najlepszy Swój interes Tylko nieliczni byli w stanie Sprostać tym Przypomnę że Ostatecznie Na tej liście było tylko dwóch starców Biorąc pod uwagę To jak wymagane Jakie duże wymogi były i te wymogi Udało nam się spełnić Zbudowaliśmy bardzo kompetentną grupę Pracowników Unikalna W skali kraju A tylko system który będzie bardzo skomplikowany i bardzo wymagający Zapewni skuteczność poboru To jest system który w tej chwili którego rozpoznawalność jest bardzo wysoka robimy tak Jakie badania Ale co co roku Systemy zaakceptowany System jest podobny do innych systemów europejskich przynajmniej w państwa kościelny kościelny dlatego że i Czechy i Białoruś majonez Jestem podobne Ewa to to samo Technologie w związku z tym wydaje się że po początkowym okresie kiedy Beata nowość Przynajmniej dla Polski Kierowców którzy nie nie nie nie Kierowca międzynarodowy mi W tej chwili system Odzyska pełną akceptację jakie również Jestem rozpoznawalny i nie stwarza jakikolwiek problemów Wynika Chociażby z tego że mamy ponad 200 punktów obsługi klienta Które są czynne 24 godziny na dobę Pod tym względem jest to system unikalny w stosunku do innych systemów europejskich gdzie dostępność Kanałów Obsługi Klienta nie jest tak powszechna jak zostanie polskim ale to jest to o co również zamawiając Polskim kierowcą ten system do przede wszys Wszystkim wyrównanie Warunków konkurencyjnych w stosunku do kierowców Krajów ościennych Dlatego że Renault Sytuacja w której Zamawiam korzystający płaci co jest Podstawową zasadą jest lepsza niż Na przykład zryczałtowana opłata roczna Tak to było poprzednio Przypadku systemów Winiet owego Wydaje się że również dla Możliwości finansowania infrastruktury drogowej to jest bardzo istotne rozwiązania dlatego że poprzedni system był na tyle Niewydolny Że praktycznie Pieniądze zbierane z poboru opłat Systemie wieńcowym Były W całości konsumowane Jako rekompensata przejazdu ciężarowych Przez autostrady koncesyjne Ten system zbierał wtedy 800 kilkadziesiąt milionów złotych na wszystkie drogi Teoretycznie W tej chwili przychody 3600 kilometrów dróg to prawie 2 miliardy złotych I wartość Przychodów jest większa I z Skuteczność poboru opłat jest większa I również udział przewoźników zagranicznych w finansowaniu Polski infrast
dsd1q5n
dsd1q5n
Więcej tematów