10 mld zł na budowę dróg w 7 lat. Polski system poboru opłat jednym z najbardziej efektywnych w Europie
Ponad 10 mld zł wpływów do Krajowego Funduszu Drogowego zapewnił przez siedem lat funkcjonowania elektroniczny system poboru opłat drogowych od kierowców. viaTOLL jest jednym z najbardziej efektywnych finansowo systemów w Europie, ale i najbardziej skomplikowanych. Obejmuje sieć 3660 km dróg, 964 bramownic rozmieszczonych w całym kraju, a zarejestrowanych jest w nim blisko 1,2 mln pojazdów. Od listopada br. pieczę nad nim przejmie publiczny podmiot – Główny Inspektorat Transportu Drogowego, który zastąpi dotychczasowego operatora, firmę Kapsch.
7 lat systemu viaTOLL to przede ws… Rozwiń
Transkrypcja:
7 lat systemu viaTOLL to przede wszystkim
Przychody to ponad 10 miliardów zł
Przygody które
Wpłynęły do krajowego funduszu
Co drogowego
To jeden z najbardziej efekty
Systemów europejski
To koszty napój
Poziomie 16
Przy
Najniższy dopłatach
Drogowych
Systemy elektroniczne
W Polsce firma Club budowa wiele system
Europejskich
Natomiast
Wymogi jakie
Postawił przed nami ząb Polski
Oczywiście były
Najwyższy szczyt
Możliwy
Ale też nie dziwię się dlatego że Skarb Państwa
Co chciał zabezpieczy
Najlepszy
Swój interes
Tylko nieliczni byli w stanie
Sprostać tym
Przypomnę że
Ostatecznie
Na tej liście było tylko dwóch starców
Biorąc pod uwagę
To jak wymagane
Jakie duże wymogi były i te wymogi
Udało nam się spełnić
Zbudowaliśmy bardzo kompetentną grupę
Pracowników
Unikalna
W skali kraju
A tylko system który będzie bardzo skomplikowany i bardzo wymagający
Zapewni skuteczność poboru
To jest system który w tej chwili którego rozpoznawalność jest bardzo wysoka robimy tak
Jakie badania
Ale co co roku
Systemy zaakceptowany
System jest podobny do innych systemów europejskich przynajmniej w państwa kościelny kościelny dlatego że i
Czechy i
Białoruś majonez
Jestem podobne
Ewa to to samo
Technologie w związku z tym wydaje się że po początkowym okresie kiedy
Beata nowość Przynajmniej dla Polski
Kierowców którzy nie nie nie nie
Kierowca międzynarodowy mi
W tej chwili system
Odzyska pełną akceptację jakie również
Jestem rozpoznawalny i nie stwarza jakikolwiek problemów
Wynika Chociażby z tego że mamy ponad
200 punktów obsługi klienta
Które są czynne 24 godziny na dobę
Pod tym względem jest to system unikalny w stosunku do innych systemów europejskich gdzie dostępność
Kanałów Obsługi Klienta nie jest tak powszechna jak zostanie polskim ale to jest to o co również zamawiając
Polskim kierowcą ten system do przede wszys
Wszystkim wyrównanie
Warunków konkurencyjnych w stosunku do kierowców
Krajów ościennych
Dlatego że
Renault
Sytuacja w której
Zamawiam korzystający płaci co jest
Podstawową zasadą jest lepsza niż
Na przykład zryczałtowana opłata roczna
Tak to było poprzednio
Przypadku systemów
Winiet owego
Wydaje się że również dla
Możliwości finansowania infrastruktury drogowej to jest bardzo istotne rozwiązania dlatego że poprzedni system był na tyle
Niewydolny
Że praktycznie
Pieniądze zbierane z poboru opłat
Systemie wieńcowym
Były
W całości konsumowane Jako rekompensata przejazdu ciężarowych
Przez autostrady koncesyjne
Ten system zbierał wtedy 800 kilkadziesiąt milionów złotych na wszystkie drogi
Teoretycznie
W tej chwili przychody
3600 kilometrów dróg to prawie 2 miliardy złotych
I wartość
Przychodów jest większa
I z
Skuteczność poboru opłat jest większa
I również udział przewoźników zagranicznych w finansowaniu
Polski infrast