Wielki finał Rage-Race

Obraz

Sobota była drugim i ostatnim dniem, który uczestnicy Rage-Race 2009 spędzili w trasie. Z Poznania wyruszyli w stronę morza, odwiedzając po drodze kilka miejscowości. O punktacji na mecie i miejscach na podium decydowały zupełnie inne umiejętności, niż moglibyście się spodziewać.

Ostatni dzień Rage-Race 2009 – zobacz film!

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Z Poznania, stojąc w ogromnych korkach, razem z jadącymi w stronę Bałtyku turystami zawodnicy udali się na odcinki specjalne w Szczecinku, Koszalinie, Darłowie i Ustce, by wieczorem dotrzeć do Sopotu. Samo pokonanie trasy nie było jednak gwarancją sukcesu. Zawodnicy musieli wykonywać zaskakujące i trudne zadania po opuszczeniu swoich pojazdów i właśnie dzięki tym konkurencjom zdobywali decydujące punkty.

Do wykonania Rage-Race’owych zadań potrzebna była dobra pogoda i pogoda ducha uczestników. Na szczęście obie dopisały. I to jak. W prawie 30-stopniowym upale ulgę przyniosła pierwsza konkurencja, rozegrana nad jeziorem Trzesiecko w odległym o 175 km od Poznania Szczecinku. Adrenaliny nie mogło zabraknąć, a działa tam najdłuższy w Europie wyciąg nart wodnych. Długość: 1100 metrów. Niezapomnianych wrażeń dostarczyła jazda po tafli jeziora z prędkością około 60 km/h.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Kolejnym miejscem postoju był odległy o 70 km od Szczecinka Koszalin. Tam zawodnicy zmierzyli się z kolejną zwariowaną próbą. Tego nikt się spodziewał. Biorący w niej udział kierowcy musieli wykazać się umiejętnościami freestyle’owymi i rapować przed publicznością. 44 km dalej czekał przystanek Darłowo, a tam: poszukiwanie skarbów na zamku i ekstremalna przeprawa tratwą przez rzekę Wieprza. Zmęczeni trudami podróży i konkurencjami mogli odpocząć na plaży w Ustce. Tam czekały dwa zadania: udzielenie wywiadu przed kamerą i… relaks.

Ostatnie 141 kilometrów kierowcy pokonali krętymi drogami Pomorza, bo dotrzeć na metę w Sopocie. Przy ulicy Haffnera czekały już na nich tłumy miłośników motoryzacji z aparatami.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła