Trwa ładowanie...

Volkswagen Passat VII - Król jest tylko jeden

Volkswagen Passat VII - Król jest tylko jedenŹródło: Marek Wieliński
d6dghhs
d6dghhs

Kocha go wielu, wielu nienawidzi, ale nikt nie pozostaje obojętny. Volkswagen Passat zapisał wiele kart w historii motoryzacji. Sprzedawany w ponad 100 krajach świata, w Polsce jest niekoronowanym królem rynku wtórnego i jednym z najchętniej kradzionych aut. Po raz pierwszy zaprezentowano go w 1973 roku, a od tego czasu na całym świecie sprzedano ponad 15 milionów egzemplarzy. Na Salonie Samochodowym w Paryżu zadebiutował właśnie model VII generacji. Nie sposób oprzeć się wrażeniu, że jest łudząco podobny do VW Polo.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

To oczywiście nie jest przypadek. Zaczęło się od Golfa, potem było Polo, a zmiany stylistyczne kontynuowano we wszystkich modelach tej marki. W Paryżu pokazano nawiązujące do nowej linii modele Passata w wersjach sedan i kombi. Na szczęście nowy model ma w sobie nie tylko coś z Polo, ale i z nowego Phaetona. W europejskich salonach ma się pojawić już w połowie listopada.

Nowy Volkswagen Passat B7 będzie dostępny w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Inżynierowie Volkswagena popracowali nie tylko nad wyglądem, ale również wyposażeniem, by móc zaoferować więcej niż do tej pory. Standardem w wersji podstawowej z silnikiem diesla stał się system start/stop. Nowością jest kolejna, najwyższa wersja wyposażenia o nazwie Exclusive. Model zbudowany w oparciu o wersję Highline ma 18-calowe, aluminiowe felgi, skórzaną tapicerkę z kontrastowymi szwami, a także ozdobne wstawki z drewna.

d6dghhs
(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Nowości są także w dziedzinie bezpieczeństwa. Nowy Passat ma teraz funkcję awaryjnego hamowania w mieście, a od wersji wyposażenia Comfortline jest w nim montowany system rozpoznający stopień zmęczenia kierowcy. Urządzenie rejestruje spadek koncentracji i ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym i optycznym. W razie zagrożenia kolizją, układ awaryjnego hamowania, sprzężony z automatycznym systemem regulacji odległości ACC przy prędkości poniżej 30 km/h może samoczynnie zatrzymać auto.

Wśród technicznych nowinek mamy też rozwiązanie znane z nowego Touarega, które pozwala na jazdę z włączonymi na stałe biksenonowymi światłami drogowymi. System za pomocą kamery rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka oraz jadące z przodu samochody i automatycznie przesłania odpowiednie strefy reflektorów. W wersjach wyposażonych w tradycyjne reflektory system automatycznie zmienia światła z drogowych na mijania i odwrotnie.

d6dghhs

O lepsze prowadzenie w zakrętach ma zadbać elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, zaprezentowana po raz pierwszy w Golfie GTI. Podobnie jak w nowym Touaregu dostępny jest system Side Assist, który migającymi w lusterkach diodami ostrzega przed znajdującymi się w martwym polu samochodami.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Nowego Passata wyposażono również w elektroniczny gadżet, ułatwiający wyprawy na duże zakupy. Jeżeli podchodząc do auta mamy zajęte obie ręce, dzięki umieszczonemu w zderzaku specjalnemu czujnikowi do otwarcia bagażnika możemy użyć... nogi. W modelach wyposażonych w bezkluczykowy system dostępu wystarczy odpowiedni ruch stopą za samochodem, aby otworzyła się pokrywa przestrzeni bagażowej.

d6dghhs

Kolejne nowości w Passacie to tylna kanapa, którą można złożyć z bagażnika, hak holowniczy wysuwający się po wciśnięciu przycisku i boczne szyby ze szkła zespolonego z lepszą izolacją akustyczną. Passat będzie oferowany także z urządzeniem Park Assist II, które pomaga parkować samochód równolegle i prostopadłe do kierunku jazdy. Nawigacja przy użyciu kamery rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i przesyła informacje na ekran w środkowej konsoli.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

We wnętrzu zamontowano nowe siedzenia z zagłówkami, które podobnie jak w nowym Touaregu są regulowane nie tylko w pionie, ale również w poziomie. Za dopłatą fotel kierowcy i pasażera może być wyposażony w klimatyzację i funkcję masażu. Kształt deski rozdzielczej to oczywiście nowa linia Volkswagena, znana już między innymi z Touarega, Golfa i Polo. Pośrodku zamontowano analogowy zegar. Nowy jest układ przycisków wokół dźwigni zmiany biegów. Umieszczono tam między innymi guzik sterujący działaniem elektrycznego hamulca postojowego i przycisk start/stop, uruchamiający silnik.

d6dghhs

Nowy Volkswagen Passat ma długość 4769 mm (wersja kombi o nazwie Variant: 4771 mm). Szerokość: 1820 mm i wysokość: 1474 mm (Variant: 1519 mm) pozostały bez zmian w stosunku do poprzedniego modelu.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Z przodu wyróżnia się nowy kształt maski i grilla oraz nowe podwójne reflektory z opcjonalnymi światłami biksenonowymi i diodowymi światłami do jazdy dziennej, na które składa się 15 diod LED.

Pod maskę może trafić jeden z dziesięciu silników o mocy od 105 do 300 KM. Najmniejszy turbodiesel: 1.6 TDI Blue Motion o mocy 105 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm, wyposażony w system start/stop i system rekuperacji ma spalać według producenta zaledwie 4,2 l/100 km. Czy to możliwe? Wszystko wyjaśni się pod koniec miesiąca, gdy odbędą się pierwsze jazdy tym modelem.

d6dghhs
(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

W ofercie są cztery jednostki benzynowe TSI: 1.4 o mocy 122 KM, 1.8 - 160 KM, 2.0 - 211 KM oraz 300-konna V6. Silnik 1.4 występuje także w przystosowanej do spalania gazu ziemnego (według producenta: 6,6 m3 / 100 km) wersji EcoFuel z dwiema turbosprężarkami, która rozwija moc 150 KM oraz MultiFuel o mocy 160 KM, przygotowanej do spalania 85 procent etanolu.

Najmniejszy silnik diesla TDI ma pojemność 1.6 litra i moc 105 KM. Jednostka 2.0 może mieć moc 140 lub 170 KM. Oprócz najmniejszego diesla wszystkie silniki mogą być połączone z dwusprzęgłową przekładnią DSG. W stosunku do poprzednich wersji spalanie udało się zredukować w zakresie od 0,6 do 0,9 litra.

WP: Marek Wieliński, Paryż

d6dghhs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6dghhs
Więcej tematów