Superterenówka

Obraz

Niemiecka firma BRABUS zaprezentowała wyjątkową wersję Mercedesa klasy G. Wyjątkową, bo napędzaną dwunastocylindrowym silnikiem Biturbo o mocy aż 700 KM!

Silnik Brabus V12 S powstał w oparciu o jednostkę V12 Biturbo stosowaną w najnowszym Mercedesie S 600. „Uszlachetnienie” silnika rozpoczęto od zwiększenia jego pojemności z 5.5- do 6.3-litra poprzez zastosowanie specjalnego wału korbowego oraz cylindrów o większej

Obraz

średnicy. Modyfikacjom poddano także głowicę cylindrów. Największy przyrost mocy udało się jednak uzyskać dzięki zastosowaniu większych turbosprężarek, zoptymalizowanej chłodnicy powietrza doładowującego i wyczynowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej. Nad poprawną współpracą wszystkich komponentów silnika czuwa wydajna jednostka ECU z nowymi mapami.

Wszystko to pozwala osiągnąć moc 700 KM przy 5 100 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 1 320 Nm przy zaledwie 2 100 obr./min.! Producent ograniczył jednak wartość momentu obrotowego do i tak niebagatelnych 1 100 Nm. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni automatycznej.

Osiągi? Godne samochodu sportowego. Od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 240 km/h. Po zdjęciu „kagańca” samochód osiągnie 260 km/h. To dużo, jak na auto o aerodynamice cegły. Warto nadmienić, że silnik spełnia także standardy emisji EURO IV.

Jak przystało na firmę Brabus, zmiany nie ograniczyły się wyłącznie do tego, co znajduje się między przednimi kołami. Same koła też są nowe. Klient może wybrać pomiędzy rozmiarami od 20 do nawet 22 cali, a za odpowiednią dopłatą otrzyma wyczynowe opony Pirelli lub Yokohama. Oprócz tego, nadwozie charakteryzuje się eleganckim pakietem nakładek oraz światłami LED do jazdy dziennej.

* ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ * W ekskluzywnej kabinie pasażerskiej umieszczono natomiast sportowe koło kierownicy, zestaw wskaźników z prędkościomierzem wyskalowanym do 280 km/h oraz skórzaną tapicerkę szytą ręcznie. Na życzenie Brabus przekształci przedział pasażerski G-klasy w małe biuro lub centrum rozrywki, montując odtwarzacze DVD, ekrany ciekłokrystaliczne czy konsole do gier.

Wszystko to ma jednak swoją cenę – co najmniej 379 000 Euro!

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła