Sejf na kołach - Renntech INKAS S600

Obraz
Obraz

Mercedes od lat uchodzi za synonim solidności i bezpieczeństwa. Jednak nie każdy z nabywców czuł się w pełni chroniony przez blachy seryjnych samochodów. Z myślą o wymagających klientach Mercedes przygotował opancerzoną wersję Guard. Po raz kolejny jednak klienci i sprzedawcy doszli do wniosku, że można lepiej. Bezpieczniej, szybciej, wygodniej...

Obraz

Rękawicę podjęła firma INKAS, która od 1993 roku przygotowuje opancerzone pojazdy dla banków, rządów oraz sław ze świata filmu i muzyki. Mercedes S600 otrzymał wzmocnione blachy. Nie obyło się też bez montażu elementów energochłonnych oraz antyodpryskowych szyb, którym niegroźne nawet kule karabinowe. Nie zabrakło też opon umożliwiających ucieczkę nawet po całkowitej utracie powietrza.

Obraz

Gdy samochód był już odporny na ostrzał ze słynnego AK47 oraz w pełni chronił przed odłamkami, przyszła kolej na podrasowanie silnika oraz zmiany w układzie jezdnym. Zadania podjął się doświadczony tuner – firma Renntech. Prezes firmy tłumaczy, że kupując opancerzony samochód tak naprawdę kupuje się czas. Czas, jaki pozwala ulotnić się bez obrażeń z zagrożonej strefy. Aby maksymalnie wykorzystać każdą sekundę, pod maską dokonano małego przewrotu. Zoptymalizowany kształt kolektora dolotowego, modyfikacja intercoolerów oraz elektroniki zarządzającej pracą dwunastocylindrowej maszynowni pozwoliła uzyskać imponujące 640 KM. O dynamice decyduje moment obrotowy, który w przypadku podrasowanego Mercedesa S600 mógłby zawstydzić mniejsze ciężarówki – producent podaje, że stopa szofera operuje siłą 1050 Nm!

Obraz

Znaczny ciężar opancerzenia oraz niemal nieograniczone możliwości silnika wystawiłyby układ hamulcowy na ciężką próbę. Tunerzy postanowili więc zastosować elementy, które zagwarantują pewne rezerwy. Przednie felgi zostały szczelnie wypełnione przez 390-milimetrowe tarcze, zaś tylne koła odhamowują tarcze o średnicy 360 mm.

Przebudowany Mercedes potrafi zachwycić nie tylko poziomem oferowanego bezpieczeństwa, ale i precyzją prowadzenia oraz osiągami. Brzmi doskonale, jednak zawczasu trzeba przygotować kilkaset tysięcy euro...

Łukasz Szewczyk

ZOBACZ TEŻ:

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025