Schwimmwagen z 1943 roku

O tym pojeździe było głośno już kilka lat temu, kiedy w 2009 roku świat obiegła informacja o znalezieniu Volkswagena Typ 166 w wyjątkowym stanie. Auto nie było kompletne, ani na chodzie, jednak kilka dekad wisiało na ścianie garażu w Jeleniej Górze, dzięki czemu od 1943 jego mechanika i karoseria zwana "wanną" pozostała nietknięta przez żadnych "majstrów".

Amfibia została wyprodukowana w Niemczech we wrześniu 1943 roku, a następnie po odbyciu służby w szeregach armii niemieckiej trafiło do urzędu zajmującego się zarządzaniem mieniem powojennym. Obecny właściciel - Jacek Krajewski dysponuje dokumentami potwierdzającymi, że w 1948 roku pojazd trafił w ręce prywatnego właściciela, który teoretycznie może miał plany na jego użytkowanie, ale w praktyce auto trafiło do garażu, gdzie spędziło kilka kolejnych dekad. W 2009 auto zostało odkupione od rodziny właściciela, a następnie trafiło do Jacka Krajewskiego.

Obraz
Źródło zdjęć: © Ww2vw.com

/ 8Schwimmwagen z 1943 roku

Obraz
© Ww2vw.com

Amfibia została wyprodukowana w Niemczech we wrześniu 1943 roku, a następnie po odbyciu służby w szeregach armii niemieckiej trafiło do urzędu zajmującego się zarządzaniem mieniem powojennym. Obecny właściciel – Jacek Krajewski dysponuje dokumentami potwierdzającymi, że w 1948 roku pojazd trafił w ręce prywatnego właściciela, który teoretycznie może miał plany na jego użytkowanie, ale w praktyce auto trafiło do garażu, gdzie spędziło kilka kolejnych dekad.

/ 8Schwimmwagen z 1943 roku

Obraz
© Ww2vw.com

Amfibia została wyprodukowana w Niemczech we wrześniu 1943 roku, a następnie po odbyciu służby w szeregach armii niemieckiej trafiło do urzędu zajmującego się zarządzaniem mieniem powojennym. Obecny właściciel – Jacek Krajewski dysponuje dokumentami potwierdzającymi, że w 1948 roku pojazd trafił w ręce prywatnego właściciela, który teoretycznie może miał plany na jego użytkowanie, ale w praktyce auto trafiło do garażu, gdzie spędziło kilka kolejnych dekad.

/ 8Schwimmwagen z 1943 roku

Obraz
© Ww2vw.com

Amfibia została wyprodukowana w Niemczech we wrześniu 1943 roku, a następnie po odbyciu służby w szeregach armii niemieckiej trafiło do urzędu zajmującego się zarządzaniem mieniem powojennym. Obecny właściciel – Jacek Krajewski dysponuje dokumentami potwierdzającymi, że w 1948 roku pojazd trafił w ręce prywatnego właściciela, który teoretycznie może miał plany na jego użytkowanie, ale w praktyce auto trafiło do garażu, gdzie spędziło kilka kolejnych dekad.

/ 8Schwimmwagen z 1943 roku

Obraz
© Ww2vw.com

Amfibia została wyprodukowana w Niemczech we wrześniu 1943 roku, a następnie po odbyciu służby w szeregach armii niemieckiej trafiło do urzędu zajmującego się zarządzaniem mieniem powojennym. Obecny właściciel – Jacek Krajewski dysponuje dokumentami potwierdzającymi, że w 1948 roku pojazd trafił w ręce prywatnego właściciela, który teoretycznie może miał plany na jego użytkowanie, ale w praktyce auto trafiło do garażu, gdzie spędziło kilka kolejnych dekad.

/ 8Schwimmwagen z 1943 roku

Obraz
© Ww2vw.com

Amfibia została wyprodukowana w Niemczech we wrześniu 1943 roku, a następnie po odbyciu służby w szeregach armii niemieckiej trafiło do urzędu zajmującego się zarządzaniem mieniem powojennym. Obecny właściciel – Jacek Krajewski dysponuje dokumentami potwierdzającymi, że w 1948 roku pojazd trafił w ręce prywatnego właściciela, który teoretycznie może miał plany na jego użytkowanie, ale w praktyce auto trafiło do garażu, gdzie spędziło kilka kolejnych dekad.

/ 8Schwimmwagen z 1943 roku

Obraz
© Ww2vw.com

Amfibia została wyprodukowana w Niemczech we wrześniu 1943 roku, a następnie po odbyciu służby w szeregach armii niemieckiej trafiło do urzędu zajmującego się zarządzaniem mieniem powojennym. Obecny właściciel – Jacek Krajewski dysponuje dokumentami potwierdzającymi, że w 1948 roku pojazd trafił w ręce prywatnego właściciela, który teoretycznie może miał plany na jego użytkowanie, ale w praktyce auto trafiło do garażu, gdzie spędziło kilka kolejnych dekad.

/ 8Schwimmwagen z 1943 roku

Obraz
© Ww2vw.com

Amfibia została wyprodukowana w Niemczech we wrześniu 1943 roku, a następnie po odbyciu służby w szeregach armii niemieckiej trafiło do urzędu zajmującego się zarządzaniem mieniem powojennym. Obecny właściciel – Jacek Krajewski dysponuje dokumentami potwierdzającymi, że w 1948 roku pojazd trafił w ręce prywatnego właściciela, który teoretycznie może miał plany na jego użytkowanie, ale w praktyce auto trafiło do garażu, gdzie spędziło kilka kolejnych dekad.

/ 8Schwimmwagen z 1943 roku

Obraz
© Ww2vw.com

Amfibia została wyprodukowana w Niemczech we wrześniu 1943 roku, a następnie po odbyciu służby w szeregach armii niemieckiej trafiło do urzędu zajmującego się zarządzaniem mieniem powojennym. Obecny właściciel – Jacek Krajewski dysponuje dokumentami potwierdzającymi, że w 1948 roku pojazd trafił w ręce prywatnego właściciela, który teoretycznie może miał plany na jego użytkowanie, ale w praktyce auto trafiło do garażu, gdzie spędziło kilka kolejnych dekad.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka