Porsche 911 Turbo S: niezły odlot!

Obraz
Źródło zdjęć: © Marek Wieliński

Oto samochód, który trudno porównywać z innymi. O ile Porsche 911 Carrera jest samochodem wyjątkowym i działającym na zmysły, o tyle Porsche Turbo S zniewala. Robi piorunujące wrażenie osiągami i ceną. Kosztuje ponad milion złotych. Za takie pieniądze można wiele oczekiwać. I w tym przypadku, dużo się dostaje. Potężny, 6-cylindrowy silnik typu boxer o pojemności 3.8 litra generuje szalone 560 KM. Do dyspozycji kierowcy jest też 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do setki trwa 3 sekundy, a prędkość maksymalna to 318 km/h. Witamy w świecie supersamochodów i spełnionych marzeń o najdoskonalszych autach w historii motoryzacji.

Na pierwszy rzut oka nie różni się zbytnio od zwykłego Porsche 911. Zdradzają go jednak detale. Niższe zawieszenie, elektrycznie wysuwany spoiler z tyłu i pod przednim zderzakiem. Ogromne wloty powietrza z przodu i po bokach karoserii. Tylny zderzak z dyfuzorem i wbudowanymi, podwójnymi końcówkami wydechu.

Wnętrze to wzór ergonomii i jakości wykonania. Z wyjątkiem niedostatków w twardych, kubełkowych fotelach i braku logiki sterowania pokładowym komputerem.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Choć to bogato wyposażona wersja, nie znajdziemy sterowania radiem w kierownicy. To rasowy, sportowy samochód, więc kierowca powinien się skupić na jeździe, zwłaszcza, że obrazy za przednią szybą zmieniają się naprawdę szybko.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Porsche 911 Turbo S jest najszybsze w trybie Sport Plus, gdy kierowca nie ingeruje w zmianę przełożeń. Komputer dba wówczas o uzyskanie maksymalnego przyspieszenia i jak najlepszych osiągów, dodając 50 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W sumie do dyspozycji mamy aż 750 Nm.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Tak wielki moment i moc wymusiły zastosowanie aktywnej aerodynamiki, użycie większego, tylnego spoilera o zmiennej geometrii, obniżenie zawieszenia, skrętnych kół tylnej osi i jeszcze szerszych opon. Dzięki temu sprint do setki trwa tylko 3 sekundy. To już doznania na poziomie lotniczym. Choć wypada zaznaczyć, że startujący za wyciągarką szybowiec przyspiesza do setki aż o 0,5 s krócej!

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Porsche Turbo S prowadzi się genialnie. Nawet podczas bardzo agresywnej jazdy w zakrętach, ani przez chwilę nie musi ingerować ESP. Podwozie i układ przeniesienia napędu są idealnie zestrojone, dając kierowcy niesamowite możliwości. To wszystko musi kosztować. Za testowany egzemplarz trzeba zapłacić 1 mln 2354 zł. Wersja podstawowa kosztuje 965 000 zł. Za te pieniądze spełnisz marzenia o lataniu i każdego dnia za kierownicą możesz poczuć to, czego w kabinach samolotów doświadczają piloci.

_ Specjalne podziękowania za pomoc w realizacji materiału dla Aeroklubu Gdańskiego i Szkoły Bezpiecznej Jazdy Enjoydriving _

mw/ moto.wp.pl

"Porsche 911 Turbo S" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika null
Pojemność silnika cm3 "3800"
Moc KM / przy obr./min "560 / 6500 - 6750"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "750 / 2100 - 4250"
Skrzynia biegów null
Prędkość maksymalna km/h "318"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "3,1"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "13,2 / 7,7 / 9,7"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "14,7 (max. 29,9) / b.d. / 11,8"
Pojemność bagażnika min./max. / l "125"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4506 / 1852 / 1296"
Cena wersji podstawowej w zł "965 000"
Cena testowanego modelu w zł "1 002 354 "
Plusy null
Minusy null
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne