WAŻNE
TERAZ

Nagroda Nobla z ekonomii przyznana

Pokonać pustynię - KTM 660 Rally Factory

Obraz

|

Obraz

|
| --- |
Kilku Polaków postawiło sobie ambitny cel. Grupa bezgranicznie zakochanych w sportach motorowych zapaleńców, konsekwentnie realizująca swoje sportowe marzenia założyła w 2007 roku zespół rajdowy Dakar Team Polska. Celem ma być przemierzenie pustyni i zameldowanie się na mecie Rajdu Dakar w 2009 roku.

Obraz

Udział w tak trudnym i wymagającym przedsięwzięciu stanowi ogromne wyzwanie - nie tylko sportowe, ale także organizacyjne i logistyczne. Krzysztof Matela, przy wsparciu i zaangażowaniu przyjaciół – Andrzeja Matusewicza i Daniela Stefańskiego, postanowił mu sprostać i „dostosować rzeczywistość do swoich marzeń”. Od kiedy zapadła decyzja o starcie, wszystkie działania zespołu skupiają się na jak najlepszym przygotowaniu do konfrontacji z pustynią.

Krzysztof wystartuje na motocyklu wyprodukowanym przez austriacką firmę KTM. Sprzęt jest oparty o znany, wykorzystywany przez profesjonalnych rajdowców model 660 Rally Factory. Pochodzi ze stajni Orlen Teamu, gdzie był wykorzystywany m.in. przez Jacka Czachora.

Motocykl jest wymagający, ale i wdzięczny w prowadzeniu. Bardzo hałaśliwy, ale za to z potężnym momentem obrotowym, pozwalającym na jazdę w zasadzie na dowolnym biegu. Kierowca zapewnia, że elastyczność w każdym zakresie obrotów jest wręcz niewyobrażalna.

Obraz

Silnik ma na tyle przyjazną charakterystykę pracy, że od 50 km/h można sobie pozwolić na wrzucenie piątego biegu. Silnik "zbiera" od najniższych obrotów, więc porównanie go do jednostki wysokoprężnej nie będzie dużym nadużyciem.

Niestety hałas spowodowany przez silnik KTM-a jest ogłuszający... Przy wysokich obrotach dochodzi do 130 dB, co powoduje wyraźny ból, który dość szybko może zamienić się w trwałe uszkodzenie słuchu. Ponadto natarczywy dźwięk powoduje szybsze zmęczenie kierowcy. Panaceum okazały się zatyczki do uszu. Przy prawidłowo włożonych stoperach, słychać raczej pomruk silnika, niż jego ryk. Donośny i niski dźwięk pracy jednocylindrowego motoru gwarantuje, że kibice z dużej odległości rozpoznają, iż nadciąga maszyna o dużej pojemności.

Obraz
© następne »

Parametry techniczne:

silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy, o pojemności 653,7 ccm
skrzynia biegów: 5-stopniowa
zawieszenie: White Power, skok – przod: 330mm, tył: 300 mm
hamulce: tarczowe Brembo (300 mm przód, 220 mm tył)
moc: 70 KM
chłodzenie: cieczą i olejem (chłodnica oleju)
rozrusznik: elektryczny
zbiorniki paliwa: 36 litrów - 2 x 10 przód + 2 x 8 tył
zbiorniki na wodę pitną: 5 litrów - 2 x 2,5
rama: stal chromowo-molibdenowa
masa własna: 158 kg (bez płynów, paliwa i wody)
koła: 90/90 x 21 - przód, 140/90 x 18 - tył
prędkość maksymalna: 180 km/h.

Więcej informacji na: www.dakarteam.pl

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła