Najmniej awaryjne samochody GTU 2014/2015
Kupno samochodu nie jest prostą sprawą. Wielu producentów oferuje mnogość modeli, a pod uwagę trzeba brać nie tylko urodę karoserii, ale też kwestie związane z ekonomią użytkowania czy przewidywaną awaryjnością
Segment A i B
Kupno samochodu nie jest prostą sprawą. Na rynku mamy wielu producentów oferujących mnogość modeli, a pod uwagę trzeba brać nie tylko urodę karoserii, ale też kwestie związane z ekonomiką użytkowania czy przewidywaną awaryjnością. Zagadnienia te są dla nas ważne, ponieważ bezpośrednio odbijają się na naszych portfelach. Nic więc dziwnego w tym, że przed dokonaniem wyboru staramy się skorzystać z jak najbardziej wiarygodnego źródła informacji. Skąd możemy czerpać wiedzę na temat solidności samochodów?
Z całą stanowczością odradzamy ufanie stereotypom. W ostatnich latach na rynku motoryzacyjnym zaszły ogromne zmiany i producenci, którzy jeszcze przed dwoma dekadami budzili uśmiech politowania, dziś walczą o palmę pierwszeństwa z najbardziej uznanymi koncernami. Wiele też zmieniło się w samych samochodach. Obecnie są to bardzo skomplikowane urządzenia, które mogą okazać się również podatne na usterki, a ich usunięcie wymaga sporych inwestycji. Nie można więc ślepo ufać danej marce. Różnica w niezawodności konkretnych modeli, a nawet wersji silnikowych, może być ogromna. Jedynym dobrym źródłem informacji na temat awaryjności aut mogą być rankingi publikowane przez organizacje zajmujące się naprawą bądź przeglądami pojazdów. Jedną z nich jest niemieckie GTU, które właśnie zaprezentowało swój ranking 2014/2015. Wyniki podzielone są na kategorie wiekowe i segmenty, a w nawiasach podano procent egzemplarzy, u których nastąpiły awarie.
1. Kia Rio (1,69 proc.)
2. Toyota IQ (2,65 proc.)
3. Audi A1 (3,01 proc.)
Ostatnie miejsce: Daihatsu Sirion (19,86 proc.).
1. Audi A1 (5,35 proc.)
2. Mazda 2 (6,89 proc.)
3. Toyota IQ (6,90 proc.)
Ostatnie miejsce: Dacia Logan (38,32 proc.).
Auta kompaktowe
1. Toyota Prius (2,34 proc.)
2. BMW serii 1 (3,62 proc.)
3. Kia cee'd (3,77 proc.)
Ostatnie miejsce: Renault Megane (9,03 proc.).
1. Audi A3 (7,49 proc.)
2. Toyota Prius (7,87 proc.)
3. Mazda 3 (8,07 proc.)
Ostatnie miejsce: Peugeot 307 (25,60 proc.).
Segment D
1. Peugeot 508 (2,72 proc.)
2. Skoda Superb (2,74 proc.)
3. Mercedes Klasy C (3,19 proc.)
Ostatnie miejsce: Renault Laguna (10,32 proc.).
1. Audi A4 (7,43 proc.)
2. Mercedes Klasy C (8,02 proc.)
3. BMW serii 3 (8,28 proc.)
Ostatnie miejsce: Alfa Romeo 159 (20,49 proc.).
Samochody luksusowe
1. Volkswagen Phaeton (0,74 proc.)
2. Audi A8/S8 (1,87 proc.)
3. Jaguar XF (3,25 proc.)
Ostatnie miejsce: Volvo V70/S80 (9,08 proc.).
1. Porsche Panamera (2,71 proc.)
2. Audi A8/S8 (6,80 proc.)
3. Jaguar XF (6,81 proc.)
Ostatnie miejsce: Mercedes CLS (14,90 proc.).
Auta sportowe i kabriolety
1. BMW Z4 (0,56 proc.)
2. Porsche 911 (1,65 proc.)
3. Volkswagen Beetle (2,60 proc.)
Ostatnie miejsce: Peugeot 308 CC (8,75 proc.).
1. Audi R8 (1,18 proc.)
2. Mercedes SL (3,06 proc.)
3. Audi A4 Cabrio (3,33 proc.)
Ostatnie miejsce: Alfa Romeo Brera/Spider (20,43 proc.).
Minivany
1. Chevrolet Orlando (2,02 proc.)
2. Toyota Verso (3,92 proc.)
3. Seat Altea (4,05 proc.)
Ostatnie miejsce: Fiat Doblo (17,02 proc.).
1. Toyota Verso (9,70 proc.)
2. Seat Altea (9,79 proc.)
3. Mercedes Klasy B (10,74 proc.)
Ostatnie miejsce: Fiat Doblo (32,41 proc.).
SUV-y
1. Mercedes GL (1,29 proc.)
2. Mitsubshi ASX (1,65 proc.)
3. Audi Q3 (1,67 proc.)
Ostatnie miejsce: Dacia Duster (13,80 proc.).
1. Lexus RX (4,36 proc.)
2. Mercedes GLK (5,24 proc.)
3. Audi Q5 (5,48 proc.)
Ostatnie miejsce: Nissan Pathfinder (30,38 proc.).
Źródło: GTU
tb, moto.wp.pl