Najmniej awaryjne samochody GTU 2014/2015

Kupno samochodu nie jest prostą sprawą. Wielu producentów oferuje mnogość modeli, a pod uwagę trzeba brać nie tylko urodę karoserii, ale też kwestie związane z ekonomią użytkowania czy przewidywaną awaryjnością

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 7Segment A i B

Obraz
© zdjęcie producenta

Kupno samochodu nie jest prostą sprawą. Na rynku mamy wielu producentów oferujących mnogość modeli, a pod uwagę trzeba brać nie tylko urodę karoserii, ale też kwestie związane z ekonomiką użytkowania czy przewidywaną awaryjnością. Zagadnienia te są dla nas ważne, ponieważ bezpośrednio odbijają się na naszych portfelach. Nic więc dziwnego w tym, że przed dokonaniem wyboru staramy się skorzystać z jak najbardziej wiarygodnego źródła informacji. Skąd możemy czerpać wiedzę na temat solidności samochodów?

Z całą stanowczością odradzamy ufanie stereotypom. W ostatnich latach na rynku motoryzacyjnym zaszły ogromne zmiany i producenci, którzy jeszcze przed dwoma dekadami budzili uśmiech politowania, dziś walczą o palmę pierwszeństwa z najbardziej uznanymi koncernami. Wiele też zmieniło się w samych samochodach. Obecnie są to bardzo skomplikowane urządzenia, które mogą okazać się również podatne na usterki, a ich usunięcie wymaga sporych inwestycji. Nie można więc ślepo ufać danej marce. Różnica w niezawodności konkretnych modeli, a nawet wersji silnikowych, może być ogromna. Jedynym dobrym źródłem informacji na temat awaryjności aut mogą być rankingi publikowane przez organizacje zajmujące się naprawą bądź przeglądami pojazdów. Jedną z nich jest niemieckie GTU, które właśnie zaprezentowało swój ranking 2014/2015. Wyniki podzielone są na kategorie wiekowe i segmenty, a w nawiasach podano procent egzemplarzy, u których nastąpiły awarie.

1. Kia Rio (1,69 proc.)
2. Toyota IQ (2,65 proc.)
3. Audi A1 (3,01 proc.)

Ostatnie miejsce: Daihatsu Sirion (19,86 proc.).

1. Audi A1 (5,35 proc.)
2. Mazda 2 (6,89 proc.)
3. Toyota IQ (6,90 proc.)

Ostatnie miejsce: Dacia Logan (38,32 proc.).

/ 7Auta kompaktowe

Obraz
© zdjęcie producenta

1. Toyota Prius (2,34 proc.)
2. BMW serii 1 (3,62 proc.)
3. Kia cee'd (3,77 proc.)

Ostatnie miejsce: Renault Megane (9,03 proc.).

1. Audi A3 (7,49 proc.)
2. Toyota Prius (7,87 proc.)
3. Mazda 3 (8,07 proc.)

Ostatnie miejsce: Peugeot 307 (25,60 proc.).

/ 7Segment D

Obraz
© zdjęcie producenta

1. Peugeot 508 (2,72 proc.)
2. Skoda Superb (2,74 proc.)
3. Mercedes Klasy C (3,19 proc.)

Ostatnie miejsce: Renault Laguna (10,32 proc.).

1. Audi A4 (7,43 proc.)
2. Mercedes Klasy C (8,02 proc.)
3. BMW serii 3 (8,28 proc.)

Ostatnie miejsce: Alfa Romeo 159 (20,49 proc.).

/ 7Samochody luksusowe

Obraz
© zdjęcie producenta

1. Volkswagen Phaeton (0,74 proc.)
2. Audi A8/S8 (1,87 proc.)
3. Jaguar XF (3,25 proc.)

Ostatnie miejsce: Volvo V70/S80 (9,08 proc.).

1. Porsche Panamera (2,71 proc.)
2. Audi A8/S8 (6,80 proc.)
3. Jaguar XF (6,81 proc.)

Ostatnie miejsce: Mercedes CLS (14,90 proc.).

/ 7Auta sportowe i kabriolety

Obraz
© zdjęcie producenta

1. BMW Z4 (0,56 proc.)
2. Porsche 911 (1,65 proc.)
3. Volkswagen Beetle (2,60 proc.)

Ostatnie miejsce: Peugeot 308 CC (8,75 proc.).

1. Audi R8 (1,18 proc.)
2. Mercedes SL (3,06 proc.)
3. Audi A4 Cabrio (3,33 proc.)

Ostatnie miejsce: Alfa Romeo Brera/Spider (20,43 proc.).

/ 7Minivany

Obraz
© zdjęcie producenta

1. Chevrolet Orlando (2,02 proc.)
2. Toyota Verso (3,92 proc.)
3. Seat Altea (4,05 proc.)

Ostatnie miejsce: Fiat Doblo (17,02 proc.).

1. Toyota Verso (9,70 proc.)
2. Seat Altea (9,79 proc.)
3. Mercedes Klasy B (10,74 proc.)

Ostatnie miejsce: Fiat Doblo (32,41 proc.).

/ 7SUV-y

Obraz
© zdjęcie producenta

1. Mercedes GL (1,29 proc.)
2. Mitsubshi ASX (1,65 proc.)
3. Audi Q3 (1,67 proc.)

Ostatnie miejsce: Dacia Duster (13,80 proc.).

1. Lexus RX (4,36 proc.)
2. Mercedes GLK (5,24 proc.)
3. Audi Q5 (5,48 proc.)

Ostatnie miejsce: Nissan Pathfinder (30,38 proc.).

Źródło: GTU
tb, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła