Mazda3 i-stop - prezentacja

None

Obraz

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Mazda 3 z systemem wyłączającym silnik podczas postoju niczym nie różni się od egzemplarzy bez urządzenia.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Auto jest równie dynamiczne i świetnie się prowadzi jak modele bez urządzenia.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Podczas postoju i-stop "wyczuwa" najlepszy moment do wyłączenia silnika.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Wszystkie podzespoły są tak ustawione, by rozruch pochłonął jak najmniej dodatkowej energii.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Jedyna wada mechanizmu, to dwa akumulatory. Dodatkowa bateria przydaje się podczas ponownego uruchamiania silnika.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

System, dostępny jedynie z manualną przekładnią i nowym 2-litrowym motorem z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest dostępny bez dopłaty.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Wynik działania systemu - mniejsze spalanie. Choć 7,6 l jest wyższy od teoretycznego o 0,8 l, to i tak jest bardzo dobry. W czasie pierwszej jazy auto pokonało około 150 km zarówno w korkach jak i na niemieckiej autostradzie jadąc wtedy z prędkością ponad 200 km/h.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Dopóki auto nie zatrzyma się na światłach lub w korku nic nie wskazuje, że system jest włączony. Dopiero jego wyłączenie powoduje zapalenie się pomarańczowej kontrolki.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

By wyłączyć i-stop wystarczy wcisnąć guzik na desce rozdzielczej. System nie zadziała również, gdy silnik będzie zbyt zimny, klimatyzacja ustawiona zostanie na dużą moc lub auto stanie na pochyleniu.

10 / 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Wnętrze auta, podobnie jak bez systemu, wykonane ze starannością i z dobrych materiałów.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła