Mazda3 i-stop - prezentacja

None

Obraz

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Mazda 3 z systemem wyłączającym silnik podczas postoju niczym nie różni się od egzemplarzy bez urządzenia.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Auto jest równie dynamiczne i świetnie się prowadzi jak modele bez urządzenia.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Podczas postoju i-stop "wyczuwa" najlepszy moment do wyłączenia silnika.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Wszystkie podzespoły są tak ustawione, by rozruch pochłonął jak najmniej dodatkowej energii.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Jedyna wada mechanizmu, to dwa akumulatory. Dodatkowa bateria przydaje się podczas ponownego uruchamiania silnika.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

System, dostępny jedynie z manualną przekładnią i nowym 2-litrowym motorem z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest dostępny bez dopłaty.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Wynik działania systemu - mniejsze spalanie. Choć 7,6 l jest wyższy od teoretycznego o 0,8 l, to i tak jest bardzo dobry. W czasie pierwszej jazy auto pokonało około 150 km zarówno w korkach jak i na niemieckiej autostradzie jadąc wtedy z prędkością ponad 200 km/h.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Dopóki auto nie zatrzyma się na światłach lub w korku nic nie wskazuje, że system jest włączony. Dopiero jego wyłączenie powoduje zapalenie się pomarańczowej kontrolki.

/ 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

By wyłączyć i-stop wystarczy wcisnąć guzik na desce rozdzielczej. System nie zadziała również, gdy silnik będzie zbyt zimny, klimatyzacja ustawiona zostanie na dużą moc lub auto stanie na pochyleniu.

10 / 10Ekologiczna japonka

Obraz
© Jakub Wielicki

Wnętrze auta, podobnie jak bez systemu, wykonane ze starannością i z dobrych materiałów.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka