Mazda3 i-stop - prezentacja
None
Ekologiczna japonka
Mazda 3 z systemem wyłączającym silnik podczas postoju niczym nie różni się od egzemplarzy bez urządzenia.
Ekologiczna japonka
Auto jest równie dynamiczne i świetnie się prowadzi jak modele bez urządzenia.
Ekologiczna japonka
Podczas postoju i-stop "wyczuwa" najlepszy moment do wyłączenia silnika.
Ekologiczna japonka
Wszystkie podzespoły są tak ustawione, by rozruch pochłonął jak najmniej dodatkowej energii.
Ekologiczna japonka
Jedyna wada mechanizmu, to dwa akumulatory. Dodatkowa bateria przydaje się podczas ponownego uruchamiania silnika.
Ekologiczna japonka
System, dostępny jedynie z manualną przekładnią i nowym 2-litrowym motorem z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest dostępny bez dopłaty.
Ekologiczna japonka
Wynik działania systemu - mniejsze spalanie. Choć 7,6 l jest wyższy od teoretycznego o 0,8 l, to i tak jest bardzo dobry. W czasie pierwszej jazy auto pokonało około 150 km zarówno w korkach jak i na niemieckiej autostradzie jadąc wtedy z prędkością ponad 200 km/h.
Ekologiczna japonka
Dopóki auto nie zatrzyma się na światłach lub w korku nic nie wskazuje, że system jest włączony. Dopiero jego wyłączenie powoduje zapalenie się pomarańczowej kontrolki.
Ekologiczna japonka
By wyłączyć i-stop wystarczy wcisnąć guzik na desce rozdzielczej. System nie zadziała również, gdy silnik będzie zbyt zimny, klimatyzacja ustawiona zostanie na dużą moc lub auto stanie na pochyleniu.
Ekologiczna japonka
Wnętrze auta, podobnie jak bez systemu, wykonane ze starannością i z dobrych materiałów.