Kia Picanto

None

Obraz

/ 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Z modelu pierwszej generacji, który debiutował na rynku w 2004 roku kierowcy zapamiętali dwie cechy: jak na małe autko o tak prostej konstrukcji świetnie się prowadziła, a w jej wnętrzu bez trudu przez miasto mogły podróżować cztery osoby. Minusem był mikroskopijny bagażnik. Po liftingu w 2007 roku nadszedł czas na gruntowaną przebudowę najmniejszego auta koreańskiej marki. Kia Picanto drugiej generacji to wyprawa w kierunku nowych standardów.

/ 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Według prognoz, w najbliższych latach segment miejskich samochodów w Europie będzie się dynamicznie rozwijać. I nic dziwnego, bo są kraje, które zachęcają do kupowania małych samochodów, pozwalając ich kierowcom zaoszczędzić całkiem spore kwoty. U nas, przynajmniej na razie, tak nie będzie. Nie zmienia to faktu, że w całej Europie od początku produkcji Kia sprzedała w sumie 300 000 egzemplarzy Picanto.

/ 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Nowy model urósł. W stosunku do swojej poprzedniczki Kia Picanto 2 jest dłuższa o 60 mm, ma także większy o 15 mm rozstaw osi, dzięki któremu wnętrze zyskało jeszcze na przestronności. Nowa Kia Picanto jest również lżejsza od swojej poprzedniczki.

/ 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Pora zajrzeć pod maskę. Tu może się znaleźć jedna z trzech jednostek benzynowych. Podstawowym silnikiem jest trzycylindrowiec o pojemności jednego litra i mocy 69 KM. Drugi z proponowanych do tego auta silników o mocy 82 KM także ma litr pojemności i trzy cylindry, ale fabrycznie przystosowano go do spalania LPG. Najmocniejszy silnik (na zdjęciu) ma cztery cylindry, pojemność 1.25 litra i moc 85 KM.

/ 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Przez bok auta przebiega wyraźna, ostra linia. Na niej umieszczono zupełnie nowe klamki.

/ 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Z przodu wyróżnia ją wysoki, masywny zderzak i duże reflektory.

/ 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

/ 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

/ 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Zarówno przednie, jak i tylne lampy za dopłatą mogą być wyposażone w diody LED. Z przodu są one światłami do jazdy dziennej. Z tyłu umieszczane są w lampach stopu.

10 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Podstawowym silnikiem jest trzycylindrowiec o pojemności jednego litra i mocy 69 KM przy 6200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 95 Nm przy 3500 obr./min. Wyposażony w nią samochód nie jest demonem prędkości. Do setki rozpędza się w 14,4 s., a prędkość maksymalna to 153 km/h.

11 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Według producenta, podstawowa jednostka 1.0 ma spalać tylko 4,1 l/100 km. W rzeczywistości na testowej trasie, wiodącej częściowo przez autostradę i miasto, Kia Picanto z najmniejszym silnikiem spaliła 8,2 litra na setkę.

12 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Drugi z proponowanych do tego auta silników także ma litr pojemności i trzy cylindry, ale fabrycznie przystosowano go do spalania LPG.

13 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód z fabryczną instalacją gazową może zainteresować Polaków, zwłaszcza, że jest ona objęta 7-letnią gwarancją producenta.

14 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Fabryczny, 35-litrowy zbiornik na gaz zapewnia zasięg 600 km. Na wypadek konieczności dojazdu do najbliższej stacji z autogazem, samochód wyposażono w 10-litrowy zbiornik paliwa, na którym może pokonać dystans 150 km.

15 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

W oszczędzaniu paliwa pomaga seryjnie montowany do wszystkich jednostek system start/stop, który na szczęście działa dość szybko, nie irytując kierowcy podczas powolnej jazdy w korkach. Jednostka o mocy 82 KM i 94 Nm maksymalnego momentu obrotowego ma zużywać średnio około 5,6 l LPG/100 km.

16 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Zaskakujące, jak dobrze ten maluch radzi sobie w szybko pokonywanych, ostrych zakrętach. Zawieszenie zostało poprawione i udoskonalone. W przedniej osi zastosowano kolumny MacPhersona, zamocowane na ramie pomocniczej, resory śrubowe i amortyzatory oraz belkę stabilizatora. Z tyłu zdecydowano się na rozwiązanie pół-niezależne i zespoloną belkę skrętną. Podobnie jak poprzedni model Picato pozostaje niewzruszone nawet z bardzo trudnych sytuacjach drogowych. Prowadzenie jest jednym z największych, jeśli nie największym atutem tego samochodu.

17 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Trzeci i najmocniejszy silnik ma cztery cylindry, pojemność 1.25 litra, moc 85 KM (przy 6 000 obr./min.) i maksymalny moment w wysokości 121 Nm (przy 4 000 obr./min.). Zapewnia autu bardzo przyzwoite osiągi: prędkość maksymalna to 171 km/h, przyspieszenie do setki trwa 11,4 s.

Największym zaskoczeniem jest jednak zużycie paliwa. Jednostka, choć największa i najmocniejsza spalała na testowej trasie, wiodącej wąskimi serpentynami zaledwie 7,4 l/100 km. W praktyce okazała się być bardziej ekonomiczna od najsłabszego, podstawowego silnika.

18 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Wszystkie silniki mogą współpracować z precyzyjnie działającą, 5-biegową skrzynią manualną. Za dopłatą dostępny jest czterostopniowy automat.

19 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Znakomity obraz świetnie prowadzącego się Kia Picanto psuje niezbyt precyzyjny, zębatkowy układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem, który nie zawsze przekazuje dokładne informacje o tym co dzieje się z przednimi kołami. Na szczęście szybko reaguje na wszelkie polecenia kierowcy.

20 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Przez bok auta przebiega wyraźna, ostra linia. Na niej umieszczono zupełnie nowe klamki. Zrezygnowano z typowych dla najtańszych samochodów rozwiązań „kasetowych” na rzecz solidnych, błyszczących uchwytów, które można spotkać w autach wyższych klas. To dobre rozwiązanie zarówno pod względem ergonomicznym, jak i stylistycznym. Ma też znaczenie dla bezpieczeństwa. Drzwi zaopatrzone w takie klamki po kolizji o wiele łatwiej będzie otworzyć.

21 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze zaskakuje dobrą jakością tworzyw. Są estetyczne, ale twarde.

22 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Uwagę zwraca charakterystyczna, dwuramienna kierownica, wyposażona w unikalną w tej klasie samochodów funkcję podgrzewania. To nie gadżet. Z pewnością zda egzamin w naszym klimacie.

23 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Jej wadą jest brak poziomej regulacji, która ułatwiłaby kierowcy zajęcie optymalnej pozycji.

24 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Deskę rozdzielczą zaprojektowano przejrzyście.

25 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Za dwukolorowym, dwuramiennym kołem kierownicy w głębokich tunelach umieszczono trzy zegary.

26 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Niezbyt intuicyjna jest tylko obsługa radia.

27 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Nie zapomniano także o schowkach. Jest ich pod dostatkiem, a każdy z nich bardzo praktyczny. Przede wszystkim ze względu na wielkość. Wśród nich najbardziej wyróżnia się zamykany schowek po stronie pasażera, którego pojemność to aż 9,6 litra.

28 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Pasażerowie z tyłu mają dość przestrzeni dla głów i ramion...

29 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

...ale minimalną jej ilość dla nóg...

30 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Nawet, gdy z przodu siedzą osoby średniego wzrostu - pasażerowie na wysokości kolan nie mają za wiele przestrzeni. To absolutne minimum do w miarę wygodnego podróżowania na krótkich dystansach.

31 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Choć o niespełna 30 proc. udało się też powiększyć bagażnik, nadal jest on po prostu mały. Ma pojemność zaledwie 200 litrów.

32 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Sytuacja mocno się zmieni, gdy złożymy tylną kanapę. Wówczas do dyspozycji będziemy mieć 870 litrów przestrzeni ładunkowej. Miejsca wystarczy, by przewieźć standardową pralkę.

33 / 33Zdobędzie polskie miasta?

Obraz
© Marek Wieliński

Czy nowa Kia Picanto odniesie sukces na naszym rynku i zdobędzie polskie miasta? Wszystko zależy od ceny, która, niestety, może nie być tak niska, jak życzyliby sobie potencjalni nabywcy. Przedstawiciele koncernu oficjalnie komunikują, że Kia nie chce być najtańszą marką na rynku, lecz oferować jakość za rozsądną cenę. Będzie też kusić potencjalnych klientów 7-letnią gwarancją.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy