Ferrari 488 GTB: zmiana filozofii

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina

Jednym z samochodów, które cieszą się największym zainteresowaniem podczas genewskich targów jest Ferrari 488 GTB. Stylistycznie jest to ewolucja modelu 458 Italia, ale pod spodem nastąpiła duża rewolucja, gdyż zdecydowano się na zamontowanie silnika wzmocnionego turbosprężarką.

Ferrari już od kilkudziesięciu lat dla swoich dwumiejscowych modeli z centralnie umieszczonym silnikiem stosuje tę samą metodę tworząc dwa kolejne auta – choć nowy samochód często mocno różni się technicznie, to pod względem wyglądu stanowi ewolucję poprzednika. W ten sposób parą dla 458 stało się Ferrari 488 GTB. Wydaje się, że modele te są bardzo podobne, ale niemal wszystko uległo drobnym zmianom – od przedniego zderzaka po tylne światła. Dodatkowo nowy model jest szerszy, aby zrobić miejsce wlotom powietrza niezbędnym w samochodzie z turbo.

Najistotniejszą nowością nie jest jednak poprawione zawieszenie czy lepsza aerodynamika. Po Californii T model 488 jest kolejnym wyposażonym w silnik z turbosprężarką. Pokazuje to, że wymogi ekologiczne zmieniają nie tylko małe miejskie auta, ale też supersamochody z najwyższej półki. Na szczęście zastosowanie doładowania nie czyni z Ferrari auta mniej sportowego. Wręcz przeciwnie.

Za fotelami kierowcy i pasażera umieszczono silnik V8 o pojemności 3,9 oferujący 670 KM, który wspomagany jest dwoma turbinami. Tak ogromna moc przekłada się na świetne osiągi – 488 GTB rozpędza się do 100 km/h w 3 sekundy, na uzyskanie dwa razy wyższej prędkości potrzebuje 8,3 s.

Zmiany stylistyczne nie mają na celu jedynie poprawy wrażeń estetycznych, ale wymuszone są właśnie zastosowaniem innego napędu niż w przypadku modelu 458. Co więcej – poprawiono też właściwości aerodynamiczne i 488 GTB oferuje aż o 50 proc. lepszy docisk niż poprzednik.

Szymon Jasina, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯